Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

Walther PPK in .22 kaliber: goede pistolen?

13K views 42 replies 29 participants last post by  bac1023  
#1 ·
Ik heb een kennis die mogelijk zijn Walther PPKs roestvrijstalen pistool verkoopt. Dit pistool is gemaakt in de VS en is geschikt voor .22 kaliber LR patronen. Heeft iemand er al mee geschoten of heeft iemand er een? Hoe functioneren ze? Betrouwbaar? Nauwkeurig? Roestbestendig? Munitiegevoelig?

Ongeveer 30 jaar geleden bezat ik een Iver Johnson TP22, een soort kloon van de PPK, en die werkte prima met CCI Stingers. Mijn Glock 44 lijkt goed te werken met de meeste ladingen en andere GT-leden zeggen dat CCI: mini-mags goed werken in hun 44's. Misschien een goede keuze, de PPK?

Ik weet niet of ik het pistool ooit verborgen zou dragen, maar als verzamelobject heeft het wel aantrekkingskracht.

Bedankt voor de input.

#16 ·
Ik zou passen. Heb de problemen met de slide bite of de betrouwbaarheid niet nodig.
Yep, die scherpe tang trekt zeker bloed en laat een blijvende indruk achter. Vraag niet hoe ik dat weet. o_O

#5 ·
Ik heb een kennis die mogelijk zijn Walther PPKs roestvrijstalen pistool verkoopt. Dit pistool is gemaakt in de VS en is gekamerd voor .22 kaliber LR patronen. Heeft iemand er al mee geschoten of heeft iemand er een? Hoe functioneren ze? Betrouwbaar? Nauwkeurig? Roestbestendig? Munitiegevoelig?

Ongeveer 30 jaar geleden bezat ik een Iver Johnson TP22, wat een soort kloon is van de PPK en hij werkte prima met CCI Stingers. Mijn Glock 44 lijkt goed te werken met de meeste ladingen en andere GT-leden zeggen dat CCI: mini-mags goed werken in hun 44's. Misschien een goede keuze de PPK?

Ik weet niet of ik het pistool ooit zou verbergen, maar als curiositeit heeft het wel wat aantrekkingskracht.

Bedankt voor de input.
Ik heb een paar PPK/Ss gehad en het waren goede pistolen, 100% betrouwbaar, maar nooit de .22.

Het enige nut dat ik zie voor de .22 is om een cool geheim agentenpistool uit een film te hebben als je een blauwe krijgt met een verlengde loop en een suppressor. Anders, welk doel dient het? (Ervan uitgaande dat "cool geheim agentenpistool uit een film" een doel is)

• Like
Reactions: snowbird.40
#8 ·
Walther PPK, of beter gezegd, een PP, is een heel fijn pistool als het in .22LR is gekamerd en in Duitsland of Frankrijk is gemaakt. Vermijd alle andere kalibers en in Amerika gemaakte replica's.

#11 ·
PPK's zijn goed gekamerd in 32. Huidige iteraties zijn naar 380 gegaan, maar een PPK in 22 is, IMHO, de slechtste van alle werelden. Rugers zijn de juiste weg met 22 auto's.

Toch, als je geïnteresseerd bent, veel plezier en negeer de tegenstanders!
Waarom? De mijne liep geweldig. 22 is leuk en goedkoop. Vooral met een demper.

#12 ·
De Britse speciale diensten hadden een geschiedenis van het gebruik van de PP in .22.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de PP. Ik had er een in .32, een van de Europese politiepistolen. Het was een geweldig schietpistool, een waarvan ik betreur dat ik het heb laten gaan.

#20 ·
De Britse speciale diensten hadden een geschiedenis van het gebruik van de PP in .22.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de PP. Ik had er een in .32, een van de Europese politiepistolen. Het was een geweldig schietpistool, een waarvan ik betreur dat ik het heb laten gaan.
Ik heb onlangs een PP in 22 LR geërfd. Ik heb er nog nooit mee geschoten en hij is in verbazingwekkende staat. Het is een cool uitziend pistool, maar het en misschien de PPK/S gaan verkocht worden.

• Like
Reactions: harleypower69
#17 ·
De moderne PPK- en PPK/S-modellen die momenteel door Walther in de VS worden geproduceerd, zijn geüpdatet en zeer goed schietbaar. De 22 LR-versie die je in wapenwinkels ziet, wordt niet door Walther gemaakt, maar onder licentie van Umarex. Degene die ik heb vastgehouden, voelen aan alsof ze van potmetaal zijn gemaakt.

#18 ·
De moderne PPKs- en PPK/S-modellen die momenteel door Walther in de VS worden geproduceerd, zijn geüpdatet en zeer goed schietbaar. De 22 LR-versie die je in wapenwinkels ziet, wordt niet door Walther gemaakt, maar onder licentie van Umarex. Degene die ik heb vastgehouden, voelen aan alsof ze van potmetaal zijn gemaakt.
Ze zijn

Het is geen staal. Veel zinkgehalte

This post has been deleted
#23 · (Edited)
Ik kocht de roestvrijstalen versie .22lr ppk/s in 2019. Gemaakt in Duitsland, beter dan gemiddeld gietwerk. Ik las veel klachten op forums van niet-eigenaren, maar ik heb alleen goede ervaringen met de mijne en van andere eigenaren. Het pistool houdt niet van de zwakke munitie, maar verwerkt al het andere prima, zoals standaard snelheid en supers. Ik schiet er ook mee met mijn form 1 suppressor. Het is gewoon superstil en leuk. Het is eigenlijk een van de favorieten bij de nieuwelingen die ik meeneem naar de schietbaan. Het is vreselijk zwaar en heeft een domme zware trekker. Het ziet er echter veel cooler uit dan een Ruger Buckmark, het is leuk om een beetje afwisseling te hebben, vooral voor een leuk, goedkoop pistool.

Youtube-video's laten ook zien dat het een betrouwbaar stuk is voor de schietbaan.

#24 ·
Ik kocht de roestvrijstalen versie .22lr ppk/s in 2019. Gemaakt in Duitsland, beter dan gemiddeld gietwerk. Ik las veel klachten op forums van niet-eigenaren, maar ik heb alleen goede ervaringen met de mijne en van andere eigenaren. Het pistool houdt niet van de zwakke patronen, maar verwerkt al het andere prima, zoals standaard snelheid en supers. Ik schiet er ook mee met mijn form 1 suppressor. Het is gewoon superstil en leuk. Het is eigenlijk een van de favorieten bij de nieuwelingen die ik meeneem naar de schietbaan. Het is vreselijk zwaar en heeft een domme zware trekker. Het ziet er echter veel cooler uit dan een Ruger Buckmark, het is leuk om een beetje afwisseling te hebben, vooral voor een leuk, goedkoop pistool.

Youtube-video's laten ook zien dat het een betrouwbaar stuk is voor de schietbaan.
Dat is een Umarex-model

Het is geen stalen gietstuk

#25 ·
Ik had een PPK .22 samen met een .380 en later een PP .22. Maar ik was over James Bond heen en ging verder. Ooit had ik een aantal vreemde .22's, maar die heb ik ingeruild.

Een daarvan was een Walther 1936 Olympia met een loop van 24 centimeter. Helaas niet vergezeld van de uitgebreide gewichtenset. Mijn buurman, de wapensmid, monteerde een PP .22 magazijn als reserve. Het enige wat nodig was, was het smaller maken van de bodemplaat om in de verlengde grepen te passen en een vulstuk uit een oude geweerkolf.

Ik heb ooit op een wapenshow een PP gezien met de zijhendelveiligheid en de lichte SAO-trekker van de Olympia. Hij had oorlogsbuitpapieren en zou de testbank zijn geweest voor de Olympia-trekker, die verschilde van de Olympische actie van 1932.

#27 ·
Is dit er een van de "goede"? Ik heb er een paar honderd rondes mee gedraaid zonder problemen.
Image

Image

Het voelt behoorlijk solide aan, eigenlijk best zwaar voor zijn formaat.

#28 ·
#29 ·
Als je een Walther wilt voor de geschiedenis of het uiterlijk, zou een 22-versie van de PPK werken. Maar als je een schutter wilt, zou ik nooit een Walther PPK in 22 of 380 aanbevelen. De 380-versie die ik had, was lang niet zo slecht als de TPH, maar was niet betrouwbaar genoeg voor iets anders dan gebruik op de schietbaan. Het is meer dan 30 jaar geleden dat ik er een bezat. Misschien zijn ze nu beter, maar ik zou die kans niet wagen.

#30 ·
Jeez Dave, ik vind de TPH erg betrouwbaar, maar het vergt wel wat geklooi. Ik heb de rails gladgestreken met lapping compound en de mijne vreet alles van subsonic tot verschillende HP. Veel lichte olie helpt. Het is een geweldig muisgeweer. Mijn echte Walthers en Manurhins zijn even betrouwbaar in zowel 22 als 32. Ik zou me niet druk maken om spullen van S&W of Umarex. Het Walther-forum is een geweldige bron voor een diepe duik in dit onderwerp.

#32 ·
Ik had er een tijdje een en vond het een vastloper met veel patronen en het leek alleen een magazijn munitie door te komen als het 40 g en hoge snelheid was. De nauwkeurigheid was slecht omdat er twee man nodig waren om de trekker over te halen. Ik heb de mijne zelfs weggegeven omdat ik wist dat ik me slecht zou voelen als de nieuwe eigenaar me er daadwerkelijk geld voor had betaald. Pass... er zijn nu zoveel andere opties die lichter, nauwkeuriger, kleiner en veel betrouwbaarder zijn.

#33 ·
Een vriend op de schietbaan heeft er een die hij ongeveer 2 jaar geleden kocht, en hij loopt als een tierelier. Hij laat anderen het uitproberen met welke munitie ze ook leveren en tot nu toe geen problemen. Vreemd. Het lijkt me een cool, levensvatbaar speeltje, en het kan met een demper worden gebruikt, dus dat is een bonus voor ons die gehoorproblemen hebben.

#34 ·
Ik zal niet ingaan op de geschiedenis, die is al 1.000 keer behandeld. En ik heb ze allemaal gehad, waarschijnlijk een 100 inclusief de Franse modellen. 380. 22LR. GEGRAVEERD, SPECIAL EDITIONS MI6, ZILVER GOUD EN BLAUW.... en allemaal lang verkocht. Ik heb onlangs een deal gekregen voor degene die u laat zien, met 3 magazijnen. Loop natuurlijk met eindkap en 2 harde koffers {een afsluitbare die ze een veilige koffer noemen}. Alles voor $400 gloednieuw. Dus als ik de waarde van de koffer en de 2 extra magazijnen aftrek, Aangezien ze nu allemaal met één magazijn aankomen, heb ik $250,00 voor het pistool betaald. Dus dat is voor mij de echte waarde om het te hebben liggen. Ik MIS ALLEEN 2 BEIDE 1968. ALS JE HET ECHT GOEDKOOP KUNT KOPEN, KOOP HET DAN. Het is een 22 schutter goedkoop.... deze week meer dan 5.000 foto's bekijken. Omdat een paar er een paar nodig hadden voor een paar boeken waarvoor ze modellen wilden. Hier zijn er een paar die al zijn verkocht, een Krieg's hsc en anderen die ik koop en verkoop, geen fotocatalogi. Van keukentafel tot hetzelfde pistool voor $2500 dollar. Allemaal mooi. Ik heb de gegraveerde gouden ppk meer dan 20 jaar geleden verkocht voor $5.000, net zoals je de foto ziet die naar de man is gestuurd.