Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

Kimber k6xs problemen

8K views 61 replies 29 participants last post by  BK68  
#1 ·
Ik kocht de 357 k6 misschien een jaar of zo geleden en hij is perfect geweest. 10 juli kocht ik de k6xs 38. Bracht hem mee naar huis en ging in de achtertuin en schoot er 6 rondes mee, toen ging hij kapot. Teruggestuurd naar Kimber en vandaag teruggekregen. Ze hadden de slagpin vervangen. Zes rondes geladen en geschoten, toen ging hij weer kapot. Ik stuur hem morgen terug samen met de bon van $575,00 die ik ervoor betaald heb en vraag om een terugbetaling. Weet niet wat er mee aan de hand is, maar ik zou hem nooit kunnen vertrouwen.

#9 ·
Ik zou geen Kimber gratis nemen. Geen plaats voor ze hier.

Ik hoop dat je het oplost. Ik zal zeggen dat hun revolvers over het algemeen behoorlijk zijn.
Eens, zal er niet eens over nadenken om er een te bezitten.

#4 ·
#6 ·
De mijne is in vier maanden tijd drie keer teruggegaan. De laatste keer dat ik hem terugkreeg, heb ik hem ingeruild voor een Glock 48. Het is een leuk concept, maar in mijn ervaring een slechte uitvoering.
Je
Image
hebt het goed gedaan. Mijn Glock 48 heeft nog nooit een steek gemist.

#13 ·
Ik heb naar de volledig stalen K6's gekeken, ze leken me een solide waarde te hebben. Vooral de trekker beviel me goed.

De K6XS? Uh... niet zozeer.

Hield niet van het niet verwisselbare vizier en de trekker op de voorbeelden waarmee ik speelde (2) voelde korrelig aan. Helemaal niet zoals de originele variant.

Ben gegaan voor de S&W 442UC (toegegeven, een 38 niet 357) en ben erg blij met de aankoop.

Ik hoop dat je terugbetaling lukt. Het is vervelend om met de rompslomp te maken te hebben.

#20 · (Edited)
Ik heb naar de volledig stalen K6's gekeken, ze leken me een solide waarde. Vooral de trekker beviel me.

De K6XS? Uh... niet zozeer.

Hield niet van het niet-verwisselbare vizier en de trekker op de voorbeelden waarmee ik speelde (2) voelde korrelig aan. Helemaal niet zoals de originele variant.

Ben gegaan voor de S&W 442UC (toegegeven een 38 geen 357) en ben erg blij met de aankoop.

Ik hoop dat je terugbetaling lukt. Klote om met de rompslomp te maken te hebben.
De K6XS is een goedkope revolver die nieuw op de markt is en dus kinderziektes zal hebben. Het is ook budget geprijsd, in tegenstelling tot andere Kimber-aanbiedingen. Ik heb nu 3+ jaar een Kimber KS6 DASA gehad zonder een enkel probleem, en de kwaliteit is superieur aan Ruger en S&W IMHO.

Merk op dat, net als ik, de OP ook de roestvrijstalen K6S heeft gekocht en geen problemen heeft gehad. Als je naar smith-wessonforum.com, Thehighroad.org en zelfs dit forum gaat en zoekt naar de nieuwe S&W Ultimate Carry revolvers, zul je ergere problemen zien dan met Kimber, en S&W maakt in feite al tientallen jaren dezelfde revolver als Kimber.

#15 ·
Ik ben niet erg geïnteresseerd in een Kimber-revolver, hoewel ik wel een paar van hun oudere .45's bezit.

Ik ben al lange tijd eigenaar van S&W en Colt, dus ik beoordeel alle anderen aan de hand daarvan. Toen de Kimber-revolvers op de markt kwamen, was de plaatselijke dealer ze hard aan het aanprijzen en stopte ze in ieders handen. Ik was zo afgeknapt door dat pistool dat ik het gewoon neerzette en wegliep. Het zag er van buiten goed uit, maar de actie was waardeloos. Het was alsof ze hem openden en er zand in gooiden, om nog maar te zwijgen van het feit dat hij zwaar was en als een gek opstapelde.

#17 ·
Je ervaart het langdurig bewezen Kimber 50/50 concept - de helft ervan is fatsoenlijk, de helft ervan is crap.
Maak het niet mooier. :p

Kimber bracht hun revolver uit in 2016, dus ze zijn nog vrij nieuw in het revolverontwerp. In de aluminium-framed kant van de pool springen kan ze wat nieuwe uitdagingen geven. Ze zijn nog steeds erg nieuw in de revolverwereld.

Colt's terugkeer naar de revolvermarkt gaf ze wat groeipijnen om aan te pakken. Ik zou niet geneigd zijn om op ze te springen totdat ze zichzelf en hun nieuwe productiemethoden en nieuwe revolvers hebben bewezen.

Taurus heeft hun nieuwe Executive Grade, gemaakt in de VS, en hoewel de gedachte dat ze beweren dat ze 'hogere kwaliteit' revolvers zijn intrigerend is, zou ik er nog niet op springen. Ik heb te veel bewezen S&W's die de klus klaren, en een oudere Ruger Service-Six (MagNaPort tuned).

Sommige mensen springen graag als eerste in hun blok op elke nieuwe ding die langskomt. Hun voorrecht. Iemand moet alle wapenbedrijven in bedrijf houden. ;) Tegenwoordig draag ik alleen revolvers voor pensioen CCW/zelfverdediging. Ik wil mezelf elk mogelijk voordeel geven. Verdomme, dat was de belangrijkste reden waarom ik erop aandrong om naar een S&W revolver armorer-cursus te worden gestuurd, zodat ik mijn eigen wapens kon inspecteren, onderhouden, onderhouden of repareren.

Ik heb de kans gemist om naar een van de oudere LE/Mil Ruger revolver armorer-cursussen te gaan, waarvan mij door Ruger werd verteld dat ze werden stopgezet toen iemand met pensioen ging. Ze staan er tenminste om bekend dat ze parts-is-parts revolvers zijn, wat betekent dat er geen handmatige montage is. Jammer dat de Security/Service/Speed-Six onderdelen niet meer worden ondersteund. Ik mis soms mijn SP101DAO, maar hij ging naar een heel goed huis waar hij vaak wordt gebruikt voor de verdediging van wilde dieren in AZ.

#26 ·
Ik bezit twee Kimber revolvers. Beide zijn probleemloos geweest. Ik heb de slagpin van de 2” vervangen vanwege de mogelijke breuk. Heb er een voor de 3” maar heb het nog niet gedaan omdat ik hem niet draag.

Ik neem een gok op een Smith UC in 32 als ik er een tegenkom. Ik zou hem eerst persoonlijk moeten bekijken. Spreekt me om de een of andere reden gewoon aan.

• Like
Reactions: MrS&W
#39 ·
Mijn ervaring met Kimber-producten is niet goed. Ik blijf ver weg van Kimber.

#44 ·
Ik kocht de 357 k6 misschien een jaar of zo geleden en hij is vlekkeloos geweest. Op 10 juli kocht ik de k6xs 38. Bracht hem mee naar huis en ging in de achtertuin en schoot er 6 rondes mee, toen ging hij kapot. Stuurde hem terug naar Kimber en kreeg hem vandaag terug. Ze hadden de slagpin vervangen. Laadde zes rondes en schoot ermee, toen ging hij weer kapot. Ik stuur hem morgen terug samen met de bon van $575,00 die ik ervoor betaalde en vraag om een terugbetaling. Weet niet wat er mee aan de hand is, maar ik zou hem nooit kunnen vertrouwen. View attachment 1314061
Ik bestelde er een en wees hem af, stuurde hem terug voor terugbetaling.

Als je de cilinderontgrendeling indrukt, heeft de cilinder verticale speling aan de achterkant en was hij niet op tijd.

Ze moeten wat kwaliteitscontrole oplossen. De trekker voelde fijn aan en ik vond hem erg leuk, ik hoop dat ze de problemen oplossen!

#48 ·
Gasp! 😯

#53 ·
Ik ben al lange tijd een S&W- en Ruger-revolverman en meest recent Colt.
Allemaal goed...
Het meest recente is echter een volledig roestvrijstalen Taurus 856 - en ik moet toegeven dat hij uitstekend is geweest.
Het extra schot in de cilinder (6-schots) is ook goed...
Ik hou van Taurus revolvers. Bezit er twee.
Image

Image

#57 ·
Kort nadat ze uitkwamen, wilde ik een kleine, compacte revolver.
Ik ging naar mijn plaatselijke winkel en probeerde de Colt Cobra. Was verrast hoe erg de trekker stapelde en hoe moeilijk de trekker aan het einde van de slag werd. (Opmerking: Ik heb een paar maanden geleden een King Cobra opgehaald en die had een soepele trekker - geen van de problemen die de Cobra had.)
Dus ik heb de Kimber K6s bekeken. Een erg mooie revolver (de DAO-versie) en ik moet zeggen dat de trekker fijn was en de kwaliteit uitstekend.
Ik ben meer een DA/SA revolverman (heb nog nooit een DAO revolver gehad), en hoewel ik de trekker op die Kimber kon 'stagen', gaf ik er de voorkeur aan om een externe hamer te hebben.
Dus ik verkocht die Kimber (NIET vanwege problemen) en daarom kreeg ik mijn eerste Colt - de huidige King Cobra en heb nooit meer omgekeken.
Net dat goud/messing korrel vizier vervangen door een rode glasvezel (verouderende ogen die ik heb) en die King Cobra is uitstekend geweest.

Dus - blijkbaar hebben anderen in deze thread kwaliteitsproblemen gehad met Kimber, maar ik moet zeggen dat ik in het jaar dat ik de mijne had - geen enkele problemen heb gehad...