Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

21 - 40 of 53 Posts
Wat de maker zegt, is irrelevant. Schiet gewoon met het pistool en kijk hoe het voor jou afdrukt. Dit is heel eenvoudig voor de meeste schutters en iets complexer als je een breed scala aan munitietypes gebruikt.

Kies een afstand om het pistool op nul te zetten en beslis hoe je het vizier wilt hebben, en doe dan de wiskunde. Als je het achtervizier verandert, moet je daar rekening mee houden voordat je de hoogte van het voorvizier berekent.

Als voorbeeld: ik vind het over het algemeen prettig als mijn pistolen zo afdrukken dat alle treffers in een groep van 20 yard direct boven de korrel liggen (theoretisch raakt de laagste treffer de bovenkant van de korrel).

Ik had hierop gewed. Gewoon mijn mening, maar combat hold is voor mij het meest logisch. Het is de enige waarbij A) je precies weet waar het inslagpunt moet zijn en B) je het inslagpunt niet bedekt met de vizieren (je kunt het inslagpunt zien). Alle andere houdingen hebben een soort van giswerk ingebakken, en dat vind ik persoonlijk niet prettig.

Uiteraard is het inslagpunt afhankelijk van de afstand. Ik vraag me af, is er een universeel erkende afstand waarop combat hold zou moeten werken voor pistolen? Dichterbij en het zal laag raken, verder weg en het zal hoog raken (zij het niet veel als je binnen 15 yards of zo bent).
Nogmaals, niets dat ik van Glock heb gezien, zegt daar iets over.

Weet niets over Sig.

Het heeft te maken met de afstand tot het doel. Een "gevechtshouding" van 4 meter wordt op 25 meter een "doelhouding".
Traject en zichtlijn zijn nooit dezelfde lijn, ze kruisen elkaar slechts een paar keer ergens, ooit.

GSSF Indoor-wedstrijden hebben een schutter die op vijf verschillende afstanden tot 25 meter schiet. Het leert je over het aanpassen van je "houdingen".

Image
Ik herinner me geen defensiegeoriënteerde wapens die afbeelding 1 gebruiken - dat is IMO voor speciale doelpistolen die op bekende afstanden schieten, waarbij de 'pompoen' de binnenste ringen zijn (denk aan typische NRA slow-fire target).
Glocks gen 1-4 gebruiken afbeelding 2 met hun standaard vizier. Gen5 gebruikt afbeelding 3.

Als je de andere verkiest, is de gemakkelijkste verandering het voorvizier. Een voorbeeld: Glock onderdeel 47284 is het Ameriglo Bold vizier voor gen3-4 met .180" voor, onderdeel 47285 is hetzelfde voor gen5 met .200" voor. Verander eventueel de achtervizieren van 6,5 mm (gen1-4) naar 6,1 mm (gen5) zoals Glock hun stock sets labelt. Hoger voor of korter achter verlaagt POI. Gebruik voor drift een vizierduwer of goedkope methoden, maar ik ben niet verantwoordelijk voor gebroken tritium vials.

Zoals ik al zei, de meeste Glocks hebben geen verstelbare vizieren, dus het is soms moeilijk om "het pistool aan de schutter aan te passen".

Ik denk dat ik dat nog nooit van iemand als een "fundamenteel basisprincipe" heb horen zeggen.
Op een Glock is het heel eenvoudig om het vizier aan de voorkant te verwijderen en te vervangen.
Daarom is het eenvoudig om van je Glock een 6:00 of center of combat hold pistool te maken.
Het maakt niet uit hoe de fabriek het pistool heeft ingesteld.

Test het op de bank om het te testen en breng vervolgens de nodige aanpassingen aan.

Schiet het. Dat is de beste manier. Klinkt als een slim antwoord, maar alle wapens schieten anders. Ook center hold voor mij kan een ander richtpunt voor jou zijn, afhankelijk van hoe je je wapen vasthoudt, onze verschillende lichaamstypes, etc...

In al mijn 25 jaar dat ik Glocks en andere handvuurwapens bezit en gebruik, inclusief revolvers met vaste vizieren, heb ik mijn vizieren gebruikt zoals ik het vanaf het begin heb geleerd! Ik heb altijd gericht met de stip van het korrelvizier net onder het doelwit en ik denk dat het "Dot the I" heet, als ik me niet vergis! Ik ben zeer succesvol geweest met schieten op deze manier en ik heb me elk jaar als beste van mijn klas gekwalificeerd! Werkt voor mij!(y)

Schiet het. Dat is de beste manier. Klinkt als een slimme a** antwoord, maar alle wapens schieten anders. Ook kan center hold voor mij een ander richtpunt zijn voor jou, afhankelijk van hoe je je wapen vasthoudt, onze verschillende lichaamstypes, etc...
In al mijn ervaring met het schieten met handvuurwapens, schieten alle wapens hetzelfde en trek je de trekker over en de kogel komt er aan de voorkant uit! Ik ben op de revolver getraind en ik heb er vele jaren een als mijn dienstwapen gedragen en ik moest elk jaar met dit handvuurwapen met vaste vizieren kwalificeren! Ik heb altijd dezelfde methode gebruikt om met vaste vizieren te schieten en het was de "Dot the I" methode! Als ik een wapen met verstelbare vizieren had, heb ik deze altijd op deze methode afgesteld, zodat ik al mijn wapens op dezelfde manier kon schieten! Nooit een probleem voor mij!(y):coffee:

Ik had erop gewed dat dit het geval zou zijn. Gewoon mijn mening, maar combat hold is voor mij het meest logisch. Het is de enige waarbij A) je precies weet waar het inslagpunt zou moeten zijn en B) je het inslagpunt niet bedekt met de vizieren (je kunt het inslagpunt zien). Alle andere grepen bevatten een soort giswerk, en dat vind ik persoonlijk niet prettig.

Het inslagpunt is uiteraard afhankelijk van de afstand. Ik vraag me af, is er een universeel erkende afstand waarop combat hold voor pistolen zou moeten werken? Dichterbij en het zal laag raken, verder weg en het zal hoog raken (zij het niet veel als je binnen 15 yards of zo bent).
Bedek je niet je inslagpunt met je vizier met de combat hold?

Bedek je niet je poi met je vizier met de combat hold?
Niet echt. Als je op een cirkel van 1 inch schiet, kun je de bovenste 1/2 inch zien. Je weet dat het precies het midden zal raken als je de bovenkant van het vizier precies op het midden van de cirkel plaatst. Geen enkele andere greep geeft je die precisie.

Niet echt. Als je op een cirkel van 1 inch schiet, kun je de bovenste 1/2 inch zien. Je weet dat het het allercentrum zal raken als je de bovenkant van het vizier precies in het midden van de cirkel plaatst. Geen enkele andere houding geeft je die precisie.
Dat klopt eigenlijk niet.

Met een gevechtshouding bedek je de roos volledig met het vizier.

Eigenlijk klopt dat niet.

Met een combat hold bedek je de roos volledig met het vizier.
Ah ja, ik dacht blijkbaar aan center hold. Mijn fout.

Het grappige is dat, tenzij de vizieren parallel lopen met de loop (wat ze niet zouden moeten zijn), elk pistool combat hold vereist in de eerste paar meter, dan wordt het center hold, en uiteindelijk 6:00 hold. Het is aan jou om uit te zoeken wat die afstanden zijn, en voor welke munitie.

Behouden de Gen 5 9mm alleen het combat-vizierbeeld met alleen 147gr? Van wat ik hier heb gelezen, is het een voorkeur of je Gen 4 of 5 vizieren neemt. Ik wil ook combat op 25 meter met 124 gr.

Wat de fabrikant zegt, is irrelevant. Schiet gewoon met het pistool en kijk hoe het voor je afdrukt. Dit is heel eenvoudig voor de meeste schutters en iets complexer als je een breed scala aan munitietypes gebruikt.

Kies een afstand om het pistool op nul te zetten en beslis hoe je het vizier wilt hebben, en doe dan de wiskunde. Als je het achtervizier verandert, moet je daar rekening mee houden voordat je de hoogte van het voorvizier berekent.

Als voorbeeld vind ik het over het algemeen prettig als mijn pistolen zo afdrukken dat alle treffers in een groep van 20 meter direct boven de paal liggen (theoretisch ligt de laagste treffer tangentieel aan de bovenkant van de paal).
Je hebt me een hoop typwerk bespaard - bedankt.

Je hebt me een hoop typwerk bespaard - bedankt.
Ja, het is geen enorme rocket science. Beslis gewoon de nuld afstand en hoe je wilt dat het pistool daar print.

Voor Glock heb ik door de jaren heen een behoorlijke verzameling Dawson-fronten. Mijn achterkanten zijn altijd hetzelfde op carry en ook op productie. Dus ik weet zeker dat Dawson een voorkant maakt die werkt.

Ik haal het achtervizier meteen als ik het nog niet op voorraad heb en zet het erop. Dan zet ik een mock-up voorkant op die ofwel de hoogte heeft die ik goed vind of in de buurt komt, met een beetje blauwe loctite.

Dan wacht ik op een dag met fatsoenlijke omstandigheden en print het pistool en bestel (indien nodig) de echte voorkant op basis daarvan en spuit het goed af met rode loctite. Ik heb voorkanten verwisseld om de breedte te veranderen, maar heb nooit de hoogte hoeven te veranderen na de eerste installatie.

Verstelbare achterkanten op Tanfo's zijn wat ingewikkelder. Je wilt de hoogte schroef niet te ver uitdraaien om stabiliteitsredenen. Veel mensen lijken de kortste praktische voorkant leuk te vinden, maar ik heb graag een verticale beeldverhouding in mijn vizier. En bij het schieten met hogere snelheden maak ik veel gebruik van het paalgebied onder de vezel.

Een andere ding over de Tanfo's is dat ik de (zilveren) slede volledig uit mijn vizier wil hebben en ook om omgevingslicht daarvan in het vizier redelijk te minimaliseren. Het is dus meer een evenwicht op die pistolen, terwijl de hoogte van de Glock-paal wordt bepaald door mijn keuze van het achtervizier.

Dawson maakt al 2 jaar geen vizieren meer op bestelling. Het is wat er op voorraad is. Was gewoon op zoek naar een update over hoe het allemaal gemiddeld uitkwam. Ik denk dat veel mensen weten hoe ze een pistool moeten nulloen. Op zoek naar opmerkingen van degenen die dit proces daadwerkelijk met gen 5's hebben doorlopen met betrekking tot de daadwerkelijke vraag die ik stelde. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Voor al mijn wapens gebruik ik een combat vizier. Dit vereenvoudigt de zaken en werkt voor mij op pistoolafstand.

• Like
Reactions: DaSvenska
21 - 40 of 53 Posts