Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

45 SUPER & G41 Gen 4

7.2K views 35 replies 14 participants last post by  RedTeam98  
#1 ·
Ik vraag me af of iemand hier al eens 45 Super heeft geprobeerd in een G41 Gen 4 met een aftermarket loop die volledige hulpondersteuning biedt en niet 2 inch uit de slede steekt?

#2 ·
Ik dacht erover om 45 Super in een 41 te proberen voordat ik met een G20 10mm aan de slag ging, maar de meeste mensen zeiden dat ik het niet moest doen, 45 Super in een G41. Deze man op Youtube schiet echter een 45 Super Glock 41, kan niets vinden waar hij vertelt welke mods hij heeft gedaan, maar hij heeft wel een aftermarket loop.
@GunSam/search?query=45%20super

#17 · (Edited)
Ik dacht erover om 45 Super in een 41 te proberen voordat ik met een G20 10mm aan de slag ging, maar de meeste mensen zeiden dat je geen 45 Super in een G41 moet doen. Deze man op YouTube schiet echter een 45 Super Glock 41, kan niets vinden waar hij vertelt welke mods hij heeft gedaan, maar hij heeft wel een aftermarket loop.
@GunSam/search?query=45%20super
KKM loop en NDZ roestvrijstalen staaf en 24 pond veer
Ik heb nog een paar aanpassingen gedaan: Wolff 6 pond slagpinveer en Wolff Extra Power magazijnveren.
Starline 45 Super messing

#6 ·
Een .45 super zou geweldig zijn, maar de 10MM met de juiste patroon is een formidabel beest.

Ik ben dol op mijn G20.4, maar heb onlangs een Sig XTen gekocht en ik ben er dol op. Past veel beter in mijn hand dan mijn Glock. Heb de G20.5 nog niet geschoten, maar man, die Sig voelt geweldig aan en schiet ook geweldig in mijn hand.

#12 ·
#9 ·
Ja, ik heb me een beetje verdiept in HK en ze hebben een paar 45's die 45 Super kunnen verschieten dankzij betere hulpondersteuning. Ik ben niet van plan om vaak of uitsluitend 45 Super te verschieten, maar het zou fijn zijn om een 45 te schieten die qua snelheid in de buurt komt van 10 mm.
45 ACP lijkt altijd in verschillende gewichten verkrijgbaar te zijn en ik heb er wat opgeslagen. 45 Super is iets minder verkrijgbaar en kost iets meer.
Ik zal de komende maanden een beslissing nemen. Ik betwijfel of ik ooit 45 ACP zal opgeven nu ik er mee bezig ben en er redelijk goed mee schiet. De terugslag is helemaal niet slecht, dus ik ben bereid om op dat gebied nog een beetje verder te gaan voor meer kracht en snelheid in bepaalde situaties.
Ik vind het fijn hoe mijn G21 in mijn hand past en de relatief zachte terugslag.
De G20 staat zeker op de lijst als ik naar een 10 mm ga. Ik begrijp dat hij iets meer "snap" heeft dan 45, maar ik ben niet bang voor terugslag zolang ik er nauwkeurig mee kan schieten en snel genoeg kan volgen om die extra terugslag te rechtvaardigen.
Ik zit voorlopig nog in de onderzoeksfase.

#10 ·
Als je de Super-route in een Glock wilt volgen, zou ik denken dat een loop en een andere terugslagveer de twee items zouden zijn die als eerste aangepakt moeten worden als je hem echt wilt opvoeren. Met een Gen 3 zou een terugslagbuffer best de moeite waard kunnen zijn. Welke terugslagveer te gebruiken, kan wat onderzoek vergen.
Als het de bedoeling is om hem slechts een "heel klein beetje" voorbij Plus P 45acp op te warmen, zou je het waarschijnlijk zonder aanpassingen kunnen doen als je er niet veel van de hetere patronen doorheen schiet.

Ik zou onderzoek doen naar G20-modificaties voor HEET munitie. Ik denk dat het opwarmen van een 10 mm dezelfde aanpassingen vereist als het opwarmen van een 45acp.

Het ene probleem met het echt opwarmen van een 45Super is om de munitie te krijgen in iets dat niet robuust genoeg is om het te verdragen. Ik had ooit een S&W 625 die ik wakker wilde maken. Eerst ging ik de 45 Super Route. Ik was altijd bang dat ik mijn Colt 1911 zou kunnen beschadigen door per ongeluk de Super-munitie erin te krijgen. Uiteindelijk heb ik de cilinder laten boren voor 460 Rowland.

Veel succes met je avontuur.

Bob R

#13 ·
Ik kan me eigenlijk voorstellen dat ik een onderdrukte pistool in .45 ACP gebruik als een pistool voor thuisverdediging.
Ik heb dit al vele jaren zo. HK USP .45 Compact met een CCF-gelicentieerde kopie van de B&T-onderdrukker. Gemakkelijk te controleren in een USP, goede geluidsreductie, geen gehoorbescherming nodig bij het schieten van standaard drukladingen buitenshuis. Overvloedige munitievoorraad voor dit subsonische kaliber. Als je niet herlaadt, overweeg dan de .45. Subsonische 9mm is niet altijd gemakkelijk te vinden, als men niet herlaadt.
De .45 is nog steeds een zeer goede keuze voor zelfverdediging. Het is goed dat er voortdurend nieuwe patronen worden ontwikkeld, maar ik zie niet waar de meeste van hen iets veel beter doen dan de standaard zelfverdedigingspatronen zoals de .45, .40, 9X19, .357. mag, 44 & 41 mag, en de moderne 38 special patronen.

Image

Image

Image

#25 ·
Denkt iemand dat de 41 te slank is in vergelijking met de 21 voor hotrod 10's en 45 supers? Ik heb een 21.4 met het oog op de veelzijdigheid, maar denk erover om over te stappen op de 41 vanwege de dunheid/lichtheid/vizierradius. Dat gezegd hebbende, de 21 is een mooie, licht schietende tackdriver..! Denkt iemand eraan om DPM terugslagsystemen te gebruiken met de 41 om supers te temmen en de slijtage van het frame te verminderen? Ik wou dat ik 45's kon laden zoals jullie gelukkige heren!

#26 ·
Ik zou geen echt zware .45 Supers door een G41 laten lopen, omdat de slede dezelfde dikte heeft als 9x19 en .40 sledes en minder weegt dan een G21. Met iets als een KKM-loop (voor betere hulpondersteuning) weet ik zeker dat hij matige .45 Super-ladingen (230gr @ ~1100 fps) redelijk goed zou aankunnen, de standaard Gen4 RSA zou prima moeten werken. Toen ik .45 Super-ladingen testte in een G21 zonder compensator, kon ik met een standaard 4,6" KKM 230gr naar ongeveer 1150 fps en 200gr naar ongeveer 1275 fps krijgen, maar de slede-snelheid werd te snel, ik vermoed hetzelfde (erger eigenlijk) met de G41.

#28 ·
Stel geen G21 of 41 voor zonder KKM-loop en 22/24 veer
Red,
Ik wacht op de levering van een G21SF grip frame die ik van GunBroker heb gekregen. Ik ben van plan een Bar-Sto loop te gebruiken om een speciale 45 Super pistool te maken. Wolff Gunsprings verkoopt geleidestangen en zware veren die passen op een Gen 3 slede. Ik vind een G41 te licht voor 45 Super, een paar schoten zijn oké, maar ik zou het niet vaak willen proberen.
https://www.gunsprings.com/GLOCK+®/All+Models/cID1/mID5/dID116

#32 · (Edited)
Bedankt, op dit moment ben ik geïnteresseerd, maar doe niets met 45 Super. Ik vind de energie die beschikbaar is in 45 Super fascinerend. Ik heb een KKM-loop in mijn G41, maar OEM in mijn G21. Ik weet niet wat de details zouden zijn om 45 Super in de 41 te gebruiken, maar dat is mijn enige kandidaat. En in Californië kan de muzzle brake een juridisch probleem worden. Bedankt voor de feedback en het levend houden van deze thread.

Ed