Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

Hagelpatronen voor thuisverdediging?

3.7K views 55 replies 42 participants last post by  Colt Carson  
#1 ·
Wat zouden uw belangrijkste overwegingen zijn voor het toevoegen van hagelgeweerslugs aan uw huisverdedigingsplannen met een hagelgeweer? Ik bewonder een 12 gauge, .72 cal, 1 oz. projectiel dat reist met 1.600 voet per seconde met 2.300 foot pounds aan energie. Wanneer je een shotgun als een geweer richt (zoals je zou moeten doen!), is een shotgun slug een formidabele patroon!

#3 ·
Dat is ongeveer de enige realistische optie waarbij ik me zorgen zou maken over overpenetratie. Ik weet het niet, maar ik verwacht dat het het huis zal verlaten, zelfs na het doorkruisen van een indringer.

Veel minder zorgwekkend, ik denk niet dat het door een vest zou gaan, als je je zorgen maakt over slechteriken die een harnas dragen.

#4 ·
Dat is ongeveer de enige realistische optie waarbij ik me zorgen zou maken over overpenetratie. Ik weet het niet, maar ik verwacht dat het het huis zal verlaten, zelfs nadat het door een indringer is gegaan.

Minder zorgwekkend, ik denk niet dat het door een vest zou gaan, als je je zorgen maakt over slechteriken die een harnas dragen.
De meeste level 3A-bepantsering zou buck en slug moeten stoppen. Het gaat wel pijn doen.

#6 ·
Mijn neef, die een man met een shotgun heeft gedood, reageerde op een huiselijk telefoontje en de man schoot op hem met een shotgun toen hij de oprit opreed. Hij vuurde hagel af, dook toen achter zijn auto en stapte over op slugs. Hij vuurde één schot door de vliegendeur van de man en door de koelkast die hij als dekking gebruikte en doodde hem.

#18 ·
Hij vuurde één schot door de vliegendeur van de man en door de koelkast die hij als dekking gebruikte en doodde hem.
Holy crap, dat is gestoord.

Hier ook, hagel in mijn 12, cruiser klaar, 4 slugs op de zijkant.

Wat ik grijp voor zelfverdediging in mijn eigen hoofd verandert altijd. AR onderdrukt, Glock 45 onderdrukt, 12g, allemaal grotendeels klaar om te pakken indien nodig. Ik zou waarschijnlijk meer een plan moeten hebben.

#25 ·
Geen voordeel op die afstand, naar mijn mening. Het zal geen kogelwerende vesten verslaan. Het is ongetwijfeld een verwoestend projectiel, maar dat geldt ook voor hagel op korte afstand.

Ik ben echt fan van 27 pellets #4 buck op afstanden binnenshuis. Een beetje spreiding is een goede zaak. Zeer verwoestend. Minder overpenetratie. Dichtbij genoeg dat je de pellet niet van het doel af gooit.
Nog een #4 buck gebruiker! De FBI gebruikte jarenlang #4 buck. Dat doen ze misschien nog steeds.

#8 ·
Het enige vuurwapen dat ik buiten de kluis en toegankelijk laat, is mijn Winchester Defender 1300. Ik heb er ongeveer $300 voor betaald. Niet veel om te verliezen als ik beroofd word. Volledig betrouwbaar. En als 8 patronen 00 het probleem niet oplossen, zou het ver buiten mijn mogelijkheden liggen met een van mijn AR's of vuurwapens met hoge capaciteit.

#9 ·
Ik had wat problemen met stervormig gekrompen hagelpatronen die aan het einde "paddenstoelvormig" werden nadat ze geladen waren gebleven in mijn VersaMax tactical met 8 patronen in de buis. Dus stapte ik over op rolcrimp - en toen had ik een probleem met het barsten van de plastic afdekplaat.

Ik stapte over op slugs en geen problemen.

Ik vond wel wat rolcrimp hagelpatronen met een kartonnen afdekplaat - dus ik ben nu weer overgestapt op hagelpatronen.

Ik denk dat slugs duurzamer kunnen zijn als ze heel lang geladen blijven.

Uw kilometerstand kan variëren.

#10 ·
…een hagelgeweerkogel is een formidabele patroon !
Ik heb een paar elanden gedood met Brennekes. Nooit de kogel teruggevonden, allemaal, er doorheen. Ja, ze werken prima. Ik heb gezien dat het bij een mens niet zo goed werkte toen het op de verkeerde plek werd geplaatst. Boorde een mooie tunnel van 3/4 inch door zijn schouder. Hij rende weg en werd even later gepakt nadat hij het had opgegeven.

Voor mijn thuisverdediging 870 heb ik de buis vol met Federal LE 9 hagel met nog eens drie daarvan en drie kogels in het zijzadel. Dezelfde lading die ik op mijn werk had. In iets als een huis of appartement werkt hagel echt goed. En hoewel ik me meestal geen zorgen maak over overpenetratie, kan het met een 2 3/4 kogel wel een echt probleem zijn.

#14 · (Edited)
OP, beschrijf de constructie van je huis, de huizen van je buren en hun nabijheid. Deze factoren, IMHO, zijn belangrijk bij je munitie selectie.

Ik woon in een huis met vinyl gevelbekleding, net als mijn buren die 20 voet van me vandaan wonen. Als ik een slug verlies, kan het een buurman doden, dus ik kan ze niet gebruiken. Ik gebruik #4 buck omdat het niet ver draagt.

OTOH vrienden wonen op percelen van 20+ hectare en 00 buck is prima... voor hen.

Beschrijf uw omstandigheden.

#38 ·
#4 voor appartementen
00 voor een huis
Slug voor boerderij
#4 rondom de meeste huizen, maximale afstand voor een schot zou ongeveer 7 yards zijn, op die afstand zal #4 inslaan als een slug met een zeer minimale spreiding.
jmho

#20 ·
Na een redelijk serieuze studie ben ik voor binnenshuis een fan van 12 gauge #1 buckshot en 20 gauge #3 buckshot als beste allround HD-gebruik. Ik heb wel een paar dozen van 5 patronen met 3” en 2,75” 12 gauge slugs, maar weet niet zeker of ik die ooit aan de HD-rotatie zou toevoegen - voornamelijk vanwege een hoger percentage mispotentieel met een slug versus een vuistgrote dekking van buckshot op HD-afstanden binnenshuis.

#22 ·
Tenzij je in een heel groot huis woont, zijn slugs waarschijnlijk overbodig voor de verdediging in huis. Ik geef daar de voorkeur aan 00 buckshot. Buiten het huis zijn slugs de beste optie. Google "Select Slug Drill" en oefen dat tot het een gewoonte wordt.

#24 ·
Wat zouden uw belangrijkste overwegingen zijn voor het toevoegen van hagelgeweer slugs aan uw hagelgeweer huisverdedigingsplannen? Ik bewonder een 12 gauge, .72 cal, 1 oz. projectiel dat reist met 1.600 voet per seconde met 2.300 voet pond aan energie. Wanneer je een shotgun richt als een geweer (zoals je zou moeten doen!) is een shotgun slug een formidabele patroon!
"Wat zouden uw belangrijkste overwegingen zijn voor het toevoegen van hagelgeweer slugs aan uw hagelgeweer huisverdedigingsplannen?"

Wat is downrange.

Slugs zijn geweldig voor sommige doeleinden. Ze hebben de equivalentie kracht van een geweer voor herten. Ze zullen bedreigingen stoppen.

Neem even de tijd om na te denken over wat er downrange is en wat die slug zal stoppen.

#26 ·
Een andere overweging kan "minder dan dodelijk" zijn.

Een deel van het rubber/polymeer "minder dan dodelijk" is waarschijnlijk nog steeds dodelijk in je huis, maar zal niet te ver door meerdere lagen gipsplaat gaan.

Onderschat hagel niet.... als je het van de grond in de benen laat stuiteren, trekt het ieders aandacht.

Afhankelijk van je doelen.

Dezer dagen houd ik het bij #4 buck.

#27 ·
Hagelgeweerkogels zijn onmiskenbaar krachtig - je hebt het over een .72 kaliber, 1 oz. brok lood die met serieuze snelheid beweegt. Ze zullen een bedreiging stoppen, zonder twijfel. Maar voor thuisverdediging? Daar wordt het lastig.

De grootste overweging is overpenetratie. Kogels slaan met gemak door muren, deuren en zelfs apparaten. Als je niet precies weet wat er in het schietbereik is, loop je een reëel risico om onbedoelde doelen te verwonden. In krappe ruimtes spreidt 00 of #4 hagel net genoeg om de trefkans te vergroten en tegelijkertijd de zorgen over overpenetratie te verminderen.

Dat gezegd hebbende, kogels hebben een rol - als je door barrières moet slaan of een doel op grotere afstand buiten het huis moet bereiken. Een goede opstelling? Houd hagel geladen, maar heb kogels op de zijzadel voor wanneer ze nodig zijn.

En voor degenen die nadenken over 'minder dan dodelijke' opties, kunnen rubberen kogels of polymere patronen een optie zijn, maar zelfs die kunnen in krappe ruimtes dodelijk zijn. Vogelschroot? Zeker, op korte afstand is het naar, maar het mist de penetratie om een ​​vastberaden bedreiging betrouwbaar te stoppen.

Kortom: kogels zijn een hulpmiddel, maar voor de meeste situaties van thuisverdediging is hagel de betere keuze. Train met beide, ken je omgeving en zorg ervoor dat wat je ook naar beneden stuurt, stopt waar je het wilt.

#29 ·
Wat zouden uw belangrijkste overwegingen zijn voor het toevoegen van hagelkogels aan uw plannen voor thuisverdediging met een shotgun? Ik bewonder een 12 gauge, .72 cal, 1 oz. projectiel dat met 1.600 voet per seconde en 2.300 voet pond energie reist. Als je een shotgun als een geweer richt (zoals je zou moeten doen!), is een hagelkogel een formidabele patroon!
Ik heb kinderen in huis en ik wil niet dat zware en snelle projectielen in talrijke muren doordringen en mogelijk een van hen raken.

De meeste niveau 3A-bepantsering zou hagel en slugs moeten stoppen. Het gaat wel pijn doen.
Rugvervorming door een 12 gauge slug zal waarschijnlijk fataal blijken te zijn als je in de borst wordt geraakt terwijl je zachte bepantsering draagt.

Ik heb een demonstratie hiervan gezien op een van die gelatine-dummies met alle organen en botten en het was een nare wond.

• Like
Reactions: ACE31
#30 ·
Niet alle Slugs zijn gelijk.

Foster Style, vooral met de "holle punt"-kuiltje, zal meestal fragmenteren bij solide treffers op criminelen. Als er iets doorheen zou gaan, zouden het kleine fragmenten zijn.

Ik ben er niet van overtuigd om over te stappen van hagel, maar een Foster zou niet onredelijk zijn.

Op slechte ademhalingsafstanden moeten slugs en hagel beide zorgvuldig worden gericht. De redenatie voor slugs is dat er op middellange afstanden geen potentiële problemen zijn van hagelpatronen die voldoende opengaan zodat sommige pellets om de BG heen gaan. Plus natuurlijk potentieel tot 50 yd plus, als dat een denkbare mogelijkheid is.

Brenneke slugs zullen diep doordringen. Een pluspunt voor de jacht op wild dat groter is dan witstaarthert, maar een waarschuwing voor zelfverdediging.

#49 · (Edited)
Niet alle Slugs zijn gelijk.

Foster Style, vooral met de "holle punt"-kuiltje, zal meestal fragmenteren bij solide treffers op criminelen. Als er iets doorheen zou gaan, zouden het kleine fragmenten zijn.

Ik ben er niet van overtuigd om over te stappen van Buckshot, maar een Foster zou niet onredelijk zijn.

Op slechte ademafstanden hebben slugs en buck beide zorgvuldig richten nodig. De redenatie pro slug is dat er op middellange afstanden geen potentiële problemen zijn van buckshot-patronen die voldoende opengaan voor sommige pellets om langs de BG te gaan. Plus natuurlijk potentieel tot 50 yd plus, als dat een denkbare mogelijkheid is.

Brenneke slugs zullen diep doordringen. Een pluspunt voor de jacht op groter wild dan witstaartherten, maar een waarschuwing voor thuisverdediging.
Dit. Veel Foster slugs dringen op korte afstand MINDER door dan 00 (vooral verguld 00) vanwege het zachte lood bij hoge snelheid. (OTOH, slugs met verminderde terugslag hebben de neiging om meer door te dringen omdat ze aan elkaar blijven plakken - dit is echter niet het geval bij zeer zware, taaie dieren, in welk geval de RR slugs onderpresteren/doordringen.)

Brennekes zitten niet in dit kamp.

Vele jaren geleden schoot ik op een Level 2 vest dat om een spoorbiels was gewikkeld met een 2 3/4 slug. Het vest werd niet doorboord, maar ongeveer 1" van het vest werd ongeveer 3" in de biels gedreven.

Zorg goed voor jezelf,

John