Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

21 - 40 of 88 Posts
Ik overwoog de HK “sk's” te vermelden, maar er is niets micro aan (ik bezit alle drie - Vp9sk, p30sk, p2000sk). Ze zijn op zijn best meer subcompact. Fantastische pistolen!!!!!!!! Maar ze zijn niet klein. Ze hanteren als compacte, werkbare, vechtpistolen.

Ik overwoog de HK "sk's" te vermelden, maar er is niets micro aan (ik bezit ze alle drie - Vp9sk, p30sk, p2000sk). Ze zijn op zijn best meer subcompact.
Fantastische pistolen!!!!!!!! Maar ze zijn niet klein. Ze hanteren als compacte, werkbare, vechtpistolen.
Eens. Ik heb ze alleen genoemd omdat ze iets kleiner zijn (behalve de breedte) dan de P239, wat de belangrijkste keuze van de OP was.

Ik zag een draadje waar een van onze leden om suggesties vroeg voor een micro 9mm. Ik wilde die post niet kapen, dus ik dacht dat ik een nieuw draadje zou beginnen.

Wat ik zoek is een hammer fired SA/DA 9mm. Ik ben op zoek naar een zeer slank compact/micro pakket. Iets lichts en een enkele stapelaar. Elke keer als ik zoek, kom ik steeds weer terug bij een Sig P239. Ik geef toe dat het niet het lichtste of dunste 9mm is dat er is, maar ik kom niets tegen binnen de criteria. Volgende stap denk ik dat ik de crew om hulp vraag, omdat ik er zeker van ben dat ik iets mis. Ik ben al heel lang uit het spel en ik heb het gevoel dat ik veel moet inhalen.

Bedankt voor je hulp.
Sig P938, gebouwd in de stijl van een mini-1911, komt in de buurt, maar alleen SA.

• Like
Reactions: Rgozzy121
Ik had vroeger een S&W CS9 samen met een 3913, ik hield niet zo van de CS9, maar ik wou dat ik mijn 3913 nog had. Ik heb een p2000sk in v3 waar ik nog niet genoeg mee heb geschoten om een mening te vormen, maar hij is vrij klein voor een da/sa pistool.

Je zou naar de Sig P928 en de Kimber Micro 9 kunnen kijken. In principe dezelfde pistolen, waarvan sommige onderdelen uitwisselbaar zouden zijn. Het zijn een verbeterde versie van de oude Colt Mustang .380. Ik heb er een geprobeerd, maar hij was een beetje klein voor mij en als zakpistool voelde ik me er niet prettig bij om hem gespannen en vergrendeld in mijn zak te dragen. Vroeger droeg ik een Sig P239 in 9mm, echt een mooi pistool, ik vond hem erg fijn, maar het was nauwelijks een micro 9.

Helaas, zoals anderen al hebben gezegd, bestaat het niet in de huidige productie. Het is jammer, want ik zou er ook graag een willen hebben. Ik had gehoopt dat HK het met hun mico zou doen, maar ze gingen ook voor striker. Ik zou het geweldig vinden als Sig de P239 terug zou brengen, maar dan met een grotere capaciteit van bijvoorbeeld 10 patronen.

Anders heb je de 1911-varianten met een veiligheid.

Ik ben hier dichtbij gekomen met de G48 MOS met een SCD. Het geeft een aantal voordelen van de hamer bij het terugplaatsen in de holster, maar dat is het dan ook.

HÉ SIG! MAAK EEN P239 LEGION!!! :)

P239 was jarenlang mijn favoriete CCW. Ik ben er nog steeds erg dol op, maar ik draag hem tegenwoordig niet meer zo vaak.
Ja, ik was een beetje gecharmeerd van het model in het midden van de jaren 2000, en ik overwoog er een te bestellen tijdens de SIG-wapenmakercursus die ik toen volgde. SIG was toen een beetje kieskeurig en streng in hun wapenmaker-aankoopprogramma. De kortingsprijs voor wapenmakers voor de 239 was iets van $650, en de bestelling (en het formulier) moest aan het einde van de 2-daagse wapenmakercursus worden ingeleverd. Hoe graag ik de 239 (in zowel 9 als .40) ook mocht, ik zag $650, plus belasting en DORS, destijds niet als een erg goede deal.

Tenminste, met S&W was hun vorige wapenmaker-kortingscertificaat (1 certificaat per voltooide cursus) een jaar geldig vanaf de uitgiftedatum, en ik heb veel van die cursussen en certificaten verzameld. :) Uiteindelijk zei S&W echter dat ze hadden ontdekt dat sommige agenten het voor iedereen moesten verpesten, omdat een paar misbruik maakten van hun certificaatprivileges door kopieën van certificaten te maken en deze aan andere agenten te verkopen. Nadat het was opgeschort en vervolgens geannuleerd, kregen wapenmakers te horen dat ze rechtstreeks bij S&W LE Distributors konden bestellen en dezelfde korting konden krijgen, maar dan moest je naar de distributeurs gaan. Het was gemakkelijker om het oude certificaat met je CC-gegevens naar de fabriek te sturen en de wapens te laten bezorgen bij een FFL-dealer (moest nog steeds bij S&W geregistreerd staan).

Glock vertelt je gewoon dat je naar een van hun voorraad LE-dealers moet gaan die blue label-prijzen hanteren.

Colt gaf je een certificaat dat je moest opsturen, met CC-gegevens, en ze zouden naar elke FFL verzenden. Ik weet niet of ze het nog steeds zo doen.

Springfield XD-E kwam het dichtst in de buurt van wat je wilt, maar helaas leefde het een kort leven en werd het stopgezet vanwege slechte verkopen, maar je zou er een tweedehands exemplaar moeten kunnen vinden. Langdon Tactical verkocht zelfs een opgevoerde versie. Tot zover de vermeende vraag naar zo'n pistool. Ik draag een HK P30SK als ik een compact pistool met externe hamer wil dragen, maar voor de hele dag comfortabel dragen tot het punt dat ik bijna vergeet dat het er is, draag ik mijn Walter PPS.

Ik zag een draadje waar een van onze leden om suggesties vroeg voor een micro 9mm. Ik wilde die post niet kapen, dus ik dacht dat ik een nieuw draadje zou beginnen.

Wat ik zoek is een hammer fired SA/DA 9mm. Ik ben op zoek naar een zeer slank compact/micro pakket. Iets lichts en een single stacker. Elke keer als ik zoek, kom ik steeds weer uit bij een Sig P239. Ik geef toe dat het niet het lichtste of dunste 9mm is dat er is, maar ik kom niets tegen binnen de criteria. De volgende stap is dat ik de crew om hulp vraag, want ik weet zeker dat ik iets mis. Ik ben al heel lang uit het spel en ik heb het gevoel dat ik veel moet inhalen.

Bedankt voor je hulp.
Je zou een paar oudere Smiths op Gunbroker kunnen vinden, maar niets dat nog garantie en onderdelenondersteuning van de fabriek heeft.

Iemand noemde een CZ 75 D Compact PCR pistool op pagina 2. Het is geen single stack, maar voldoet aan bijna alle andere eisen en kan slanker worden gemaakt met een paar slanke grepen. Ze maken ze nog steeds en onderdelen zouden beschikbaar zijn. Het is een DA/SA compact met een aluminium frame en een decocker. De capaciteit is 10 patronen tot wat de hoogste capaciteit CZ75 mag is. Het SP01 Competition model dat ik gisteren bestelde heeft een capaciteit van 21+1, dus dat is misschien het topsegment voor fabrieksmags.

Image

Op een dag ben je ook een "oude rot". Dit heeft niets met vertrouwen te maken, maar eerder met een voorkeur. Ik hou van de mogelijkheid om een mislukte patroon opnieuw af te vuren.
Ik herinner me dat het leger zei dat ze die "her-vuur"-mogelijkheid in de Beretta wilden hebben - maar zoals elke andere trainingsorganisatie op aarde, leerden ze mensen om het NOOIT te gebruiken. Dat was voor mij nooit logisch.

Ik hou van een zwaardere eerste patroon double-action trekker, gevolgd door lichtere daaropvolgende single-action patronen. Geen veiligheid.
Mijn probleem daarmee is dat je, om na het trekken twee patronen correct af te vuren, twee totaal verschillende trekkertechnieken zou moeten hebben. Dat kan geen goede zaak zijn.

• Like
Reactions: dla
Klein en slank 9mm? Wat ik mijn dochter en haar man gaf - Sig Sauer P-938's. Fijnste SAO single stack pistool dat ik ooit heb gehad…

De laatste micro 9 met hamer die ik me herinner op de markt te zijn geweest, was de Sig P290RS. Hij had 6+1 met een optioneel 8-schots verlengd magazijn en DAO met hamer. Ik had er een die ik erg leuk vond, maar ze waren vaak wisselvallig uit de fabriek. Hij had dezelfde grootte en hetzelfde profiel als een Kahr PM9. Helaas werden ze, zoals Sig vaak doet, snel stopgezet en alle ondersteuning en onderdelen werden opgegeven.

De P365 werd kort daarna als vervanging uitgebracht.

21 - 40 of 88 Posts