Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

Gen 4, 5 terugslagveerconstructie

1 reading
22K views 13 replies 6 participants last post by  tango44  
#1 ·
Ik heb een terugslagveermodule die aan het uiteinde is gemarkeerd met een 1 in de positie van 9 uur en een 7 in de positie van drie uur. Niets aan de onderkant (6 uur). Dit kwam uit een Gen 4 G19 of Gen 5 G19.

Ik weet dat de nieuwere 0-4-3 zouden moeten hebben, dus wat is er aan de hand met dit oneven nummer?

#3 ·
Het is een Gen5. De terugstootveren van de Gen5 en Gen4 hebben verschillende onderdeelnummers - ik kan niet zeggen wat er anders aan is, maar ik weet zeker dat iemand dat wel kan. De Gen5 heeft slechts twee gestempelde nummers

#4 ·
Het is een Gen5. De terugslagveren van de Gen5 en Gen4 hebben verschillende onderdeelnummers - ik kan niet zeggen wat er anders aan is, maar ik weet zeker dat iemand dat wel kan. De Gen5 heeft slechts twee nummers gestempeld
Bedankt. Ik heb vanmorgen Glock gebeld en ze bevestigden dat de Gen 4 en Gen 5 RSA verschillend zijn en dat de met 1 - 7 gemarkeerde RSA inderdaad een Gen 5 is. De technicus zei dat een Gen 4-versie in een Gen 5 en vice versa zou kunnen werken, maar dat ze "buiten de specificaties" zouden vallen.

Zoveel voor de internetrecensies die beweren dat deze onderdelen hetzelfde zijn.

#6 ·
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen een Gen 4 en 5 RSA voor een G19? Ik vraag me af of de Gen 5's zwaarder geveerd zijn?
Dat wil ik ook graag weten. Ik heb een nieuwe Gen4 G19 & een nieuwe G45. Ik dacht dat mijn reserve RSA voor de Gen4 hetzelfde zou zijn, maar de nummers zijn verschillend. Ze lijken dezelfde lengte te hebben.

De G45 lijkt voor mij zwaarder, maar dat kan ook komen door de gladde slede waardoor het moeilijker is om te spannen.

#8 ·
C-klem, ducttape en een bagageweegschaal zouden een benadering kunnen geven aan iedereen die echt nieuwsgierig is. :popcorn:
Ik heb een methode om RSA's te wegen met een postzegelweegschaal van 5 lb en een stuk PVC-pijp dat op een gemeten lengte is gesneden, maar ik verwacht dat het gewicht hetzelfde zou zijn. Ik vroeg me af of er andere verschillen waren.

Ik ben verbaasd over hoe je ducttape en een c-klem gebruikt om het gewicht te meten... als dat is wat je bedoelt.

#10 ·
Ik heb een methode om RSA's te wegen met een 5 lb postweegschaal & een stuk PVC-pijp dat op een gemeten lengte is gesneden, maar ik verwacht dat het gewicht hetzelfde zou zijn. Ik vroeg me af of er andere verschillen waren.

Ik ben verbaasd over hoe je ducttape & een c-klem gebruikt om het gewicht te meten... als dat is wat je bedoelt.
Gebruik ducttape om de afwerking te beschermen, wrijving te bieden. C-klem aan de achterkant van de slede, ophangen aan een bagageweegschaal.

Slede in rechte richting trekken ten opzichte van de weegschaalverbinding, 1/2" 1" 2" - noteer de hoeveelheid kracht die nodig is op elke afstand - maak een tabel. Herhaal x3, gemiddelde waarden.

Herhaal (gebruik dezelfde pistoolslede en frame) met verschillende RSA's.

Resultaten hier plaatsen. Kan een youtube-video zijn.

Bagageweegschalen zijn ook handig voor de trigger gauge van de arme man.

#11 · (Edited)
Gebruik ducttape om de afwerking te beschermen en wrijving te creëren. C-klem aan de achterkant van de slede, ophangen aan een bagageweegschaal.

Trek de slede in rechte richting ten opzichte van de weegschaalverbinding, 1/2" 1" 2" - noteer de benodigde kracht bij elke afstand - maak een tabel. Herhaal x3, gemiddelde waarden.

Herhaal (gebruik dezelfde pistoolslede en frame) met verschillende RSA.

Plaats de resultaten hier. Kan een YouTube-video zijn.

Bagageweegschalen zijn ook handig voor een triggergauge voor arme mensen.
Bedankt voor het idee. Interessant.

Er is echter maar één meting nodig... de afstand waar de slede de veer zou nemen in volledige terugslag. Ik heb in het verleden verschillende veren gemeten en die meting kwam altijd overeen met het aangegeven gewicht (bijvoorbeeld 17 lbs voor een G17).

Ik gebruik een stuk 3/4" PVC-buis dat is afgesneden tot een lengte van 5/8" (voor de wapens die ik heb gecontroleerd) als een plek om het comprimeren van de RSA te stoppen. Ik bedek de bovenkant van mijn postweegschaal met een stuk antisliprubber en zet de RSA verticaal neer met het metalen uiteinde op de weegschaal, omringd door het PVC-stuk. Ik gebruik de slede van het pistool om de veer rond de geleidestang naar beneden te duwen (voorzichtig, zodat de veer niet opzij schiet) totdat deze bijna de PVC raakt... en lees de weegschaal af.

EDIT: Ik heb net geprobeerd mijn G19.4- en G45-veren met mijn methode te meten. Werkte niet zoals ik me herinnerde. Ik moest elke veer tot volledige compressie brengen en geen van beide raakte de PVC (ik moet het voor Gen3-veren hebben gebruikt). Ik kreeg 15 lbs voor de G19 en 14 lbs voor de G45. Dat lijkt niet te kloppen! :dunno: Mijn postweegschaal van 50 lbs kan een beetje afwijken.

#12 ·
De G45 aan de rechterkant heeft een kortere 'voorste/dikke' veer dan de Gen 4 G19 aan de linkerkant. Ik wou dat ik een G23 veer had om te vergelijken. Ik gok dat deze een nog langer voorste gedeelte heeft en zwaarder is.
Ik heb de veren op mijn G19 Gen4 & G45 gecontroleerd en ze zien er ook uit als die van jou. Ik heb de draaddiameter van de grote veren gemeten en ze zijn hetzelfde. Ik heb de draad van de kleinere veer niet gemeten, maar ze zien er hetzelfde uit. Ik merkte dat de windingen op je G19 veer dichter bij elkaar lijken te zitten (meer windingen?).

#13 ·
3 metingen kunnen vertellen of dit veren met variabel gewicht zijn, versus een enkele statische compressiewaarde.

Gezien het feit dat dit meerdere veereenheden zijn, kan het al dan niet onthullend zijn. Maar mijn test zal alle hoeken afronden en je meer gegevenspunten geven om te analyseren, te middelen, uitschieters weg te gooien, etc.