Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

BUIS?

• Yes

Votes: 70 85%
  • No

Votes: 12 15%

BUIS op AR15?

7.8K views 120 replies 56 participants last post by  TequilaMondays  
#1 ·
Hallo allemaal... in de wereld van vandaag met beter glas en technologie die zich ontwikkelt rond LPVO's, montageapparaten, enz. voor degenen onder u die AR's hebben, monteert u nog steeds een set BUIS? Ik ben altijd degene geweest die de dingen bekijkt vanuit het perspectief van 2 is 1 en 1 is geen vooruitzicht en ervoor kiest om ze te monteren, voor het geval de red dot optic/LPVO uitvalt. De industrie heeft grote verbeteringen aangebracht in LPVO-montageapparaten en de mogelijkheid om een piggyback of offset red dot samen met een LPVO te monteren. Deel alstublieft waarom u dit wel of niet doet, indien mogelijk, samen met uw pollstem. Het zou interessant zijn om ieders denkproces rond hun builds te zien en te horen. Bedankt en Vrolijk Kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar voor jullie allemaal!

#13 ·
Ik laat ze erop zitten. Veel werk (naar mijn mening) om A2-vizieren te verwijderen. En de opklapbare vizieren kunnen omlaag en uit de weg blijven.
Ook, als mijn ijzeren vizieren zijn ingeschoten, dan maakt het het inschieten van de optic veel gemakkelijker.
Precies!
En als je batterij ermee ophoudt, kun je nog steeds schieten.

#3 ·
Back-ups zijn een goed idee en de kosten zijn minimaal. Waarom zou je ze niet hebben? Ik heb een rationeel argument nodig, verstoken van een stel gekke "wat als"-scenario's om de mijne te verwijderen. Ik heb ook leren schieten met ijzeren vizieren, dus nog een reden waarom ze GTG zijn.

#5 ·
Back-ups zijn een goed idee en de kosten zijn minimaal. Waarom ze niet hebben? Ik zou een rationeel argument nodig hebben, verstoken van een stel gekke "wat als" om de mijne te verwijderen. Ik heb ook leren schieten met ijzers, dus nog een reden dat ze GTG zijn.
Eens. USMC-veteraan hier verdiende mijn manier van schieten met ijzers voordat ze ze lieten vallen.

#7 ·
Voor rds, buis zeker. LVPO, persoonlijke keuze. De laatste "persoon" die een van de AR-lessen volgde, stond erop dat hij alleen zijn rds nodig had, GEEN IJZEREN VIZIEREN NODIG. Oké, wat voor jou werkt, maar ze zijn fijn om te hebben. Terwijl hij naar de lijn liep, horen we hem zeggen. Wacht even, mijn optiek werkt niet. OEPS.

#8 ·
Ik heb ja gestemd, maar het echte antwoord is deels ja, deels nee. Op mijn shorts voor HD heb ik stippen en geen BUIS. Shorts voor XXX in 6.8SPC hebben BUIS. Al mijn AR's die verder moeten reiken dan HD hebben BUIS. Die hebben een mix van ACOG's, VCOG en LPVO's.

Ik heb gemerkt dat deze lichtgewicht en zeer weinig weerstand hebben.

#9 ·
Kan afhangen van waarvoor je de ar15 wilt gebruiken. Ik heb er een voor HD en heb alleen een rode stip. Als de stip faalt, zijn de afstanden zo kort dat het niet uitmaakt.

Ik heb echter twee keer een rode stip op een pistool gehad en de ijzeren vizieren vertelden me precies wat er aan de hand was. In principe bewoog de stip. Schoot en raakte onder het doel. Ik kon de ijzeren vizier uitlijnen en direct zien dat de stip bewoog.
Raar genoeg zou het goed zijn en voor een aantal schietbeurten op nul blijven staan - en dan weer bewegen. Schroeven oké en alles zat vast.

#10 ·
Kan afhangen van waarvoor je de ar15 wilt gebruiken. Ik heb er een voor HD en heb alleen een red dot. Als de stip faalt, zijn de afstanden zo kort dat het niet uitmaakt.

Ik heb echter twee keer een red dot op een pistool gehad en de ijzeren vizieren vertelden me precies wat er aan de hand was. In principe bewoog de stip. Schoot en raakte onder het doel. Ik kon het ijzeren vizier uitlijnen en meteen zien dat de stip bewoog.
Raar, het zou goed zijn en voor een aantal schietbeurten op de schietbaan op nul blijven staan - en dan weer bewegen. Schroeven oké en alles zat vast.
Wat voor soort dots zijn er op je pistolen mislukt?

#16 ·
Altijd graag redundantie dus ja. Ook kreeg ik een vroege Eotech die constant de nul verschoof. Het was gemakkelijk te verifiëren en aan te passen met co-witnessed ijzers. Troy Industry zijn mijn favoriete BUIS.
Eens, Troy's zitten op al mijn geweren. Ik heb ook een aantal DD vaste vizieren op mijn 10.5 DD Upper die ook geweldig zijn

#19 ·
Ik heb een paar offset BUIS om mijn ACOG aan te vullen. Het zijn goedkope namaakproducten en niet bedoeld om verder te gaan dan 50 yards, maar ze zijn fijn om te hebben voor het geval er iets met de ACOG gebeurt (onwaarschijnlijk).
Ik ga voor een Vortex Gen2 1-6 en ga een offset micro red dot gebruiken op een Badger Mount. Ik ga wel mijn Flip up Troys op mijn geweren houden.

#18 ·
Ik zet graag de optic uit, klap de BUIS omhoog en schiet soms op 100 meter op staal om het echt te houden. Nulgesteld op 50 meter, maar kan uit de losse hand best goed op 100 meter raken. Als ik nog steeds de ijzeren vizieren kan zien, heb ik het gevoel dat ik er bedreven in moet blijven.

Het zijn plastic magpuls. Weegt niet veel en stoort nergens mee.

#44 ·
Ze kosten je niets als ze daar zitten te wachten om in gebruik te worden genomen. Batterijen zijn over het algemeen onbetrouwbaar en kunnen op elk moment uitvallen, zelfs als ze nieuw zijn.
Voor mijn 5.56 heb ik er een acog op. Na tien jaar zullen de heldere stukjes beginnen te falen, maar het werkt met zowat elk omgevingslicht. Het heeft ook buis steelies erop. Waarom niet? Mijn 300 blk heeft er een rds op en ook buis steelies. Beide klappen naar beneden als ik er niet mee bezig ben.

#21 ·
Het is onwaarschijnlijk dat ik ooit "in oorlog zal gaan" met mijn wapens en het is makkelijker om een andere te pakken dan om reservevizieren te gebruiken, maar ik heb ze wel op mijn build die net een red dot heeft.

Ik heb maar één keer gehad dat een red dot het begaf en ik heb dat pistool gewoon voor de sessie weggelegd en met een ander geschoten.

Ik geef toe dat ik me soms verbaasd heb over foto's die ik heb gezien met BUIS onder een richtkijker waar ze niet gebruikt kunnen worden zonder de richtkijker te verwijderen en sowieso niet samen met een vergrote optic...zonder een snelle ontgrendeling op de richtkijker. Als ik een gereedschap moet pakken om de reserve te gebruiken, heb ik liever gewoon een reservewapen.

Dus ja, de huidige 17,7" met A2-kolf waar ik aan werk, zal uiteindelijk een LPVO en geen back-ups dragen.

Mijn 14,5 P&W heeft een acog en offset RMR. Ik denk dat ze elkaar back-uppen.

• Like
Reactions: Hauki and Sapthol
#22 ·
Hallo allemaal... in de wereld van vandaag met beter glas en technologie die zich ontwikkelt rond LPVO's, montageapparaten, enz. voor degenen onder jullie die AR's hebben, monteer je nog steeds een set BUIS? Ik ben altijd degene geweest die de dingen bekijkt vanuit het perspectief van 2 is 1 en 1 is geen perspectief en ervoor kiest om ze te monteren voor het geval de red dot optic/LPVO faalt. De industrie heeft grote verbeteringen aangebracht in LPVO-montageapparaten en de mogelijkheid om een piggyback of offset red dot te monteren, samen met een LPVO. Deel alsjeblieft waarom je dit wel of niet doet, indien mogelijk, samen met je pollstem. Het zou interessant zijn om het denkproces van iedereen rond hun builds te zien en te horen. Bedankt en vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal!
Afhankelijk van je use case en primaire optic. Ik heb een 1x geëtst vizier, dus afgezien van het feit dat het vizier niet rood wordt, is er niet veel kans dat ze falen.

Eerlijk gezegd, voor 99% van de mensen zijn het gewoon "cool uitziende operator-gizmo's".

USMC-schutters gebruiken voornamelijk optiek ZONDER BUIS. Als die jongens het niet nodig hebben, is het hoogst onwaarschijnlijk dat jij ze ook nodig hebt, tenzij je een wedstrijd runt die ze als onderdeel van de cursus gebruikt.

Voor de overgrote meerderheid van ons is het in de eerste plaats om "gosh, botsing in de nacht en mijn optic faalt op het verkeerde moment, ik moet VOORBEREID zijn" scenario's te bevredigen die hoogst onwaarschijnlijk OOIT zullen gebeuren.

#33 ·
Hangt af van uw use case en primaire optic. Ik heb een 1x geëtst dradenkruis, dus afgezien van het feit dat het dradenkruis niet rood wordt, is er niet veel kans dat ze falen.

Eerlijk gezegd, voor 99% van de mensen zijn het gewoon "cool uitziende operator gizmo's".

USMC-schutters gebruiken voornamelijk optiek ZONDER BUIS. Als die jongens het niet nodig hebben, is het hoogst onwaarschijnlijk dat je ze ook nodig hebt, tenzij je een soort competitie runt die ze als onderdeel van de cursus gebruikt.

Voor de overgrote meerderheid van ons is het vooral om "goh, een botsing in de nacht en mijn optic faalt op het verkeerde moment, ik moet VOORBEREID zijn" te bevredigen, wat hoogst onwaarschijnlijk is dat het OOIT zal gebeuren.
Verdomme met die optimistische logica, we zouden gewoon van onze vuurwapens af moeten, aangezien we ze niet nodig zullen hebben! God verhoede dat ik als "operator gizmo" zou worden bestempeld! Lolol

#24 ·
BUIS op alles wat ik overweeg voor thuisverdediging. Maar ik ben een man van riem en bretels.

Maar als je het niet doet, is de kans tegenwoordig veel groter met nieuwere, alleen verlichte optiek (red dots) dat de batterij niet snel leeg zal raken. Er zijn er veel die een enorme batterijduur van duizenden uren hebben, deels vanwege bewegingsgevoelige aan- en uitschakelschema's en betere verlichting. Daarom maak ik me geen zorgen over alleen batterijgevoede optiek op bereikspecifieke geweren (degenen die alleen zouden worden gebruikt als het de enige was die overbleef). Je hebt nog steeds het probleem dat de optiek bedekt raakt met vuil of iets gemakkelijker breekt dan ijzer.

#26 ·
BUIS op alles wat ik overweeg voor thuisverdediging. Maar ik ben een man van riem en bretels.

Maar als je het niet doet, zijn de kansen tegenwoordig veel beter met nieuwere, alleen verlichte optiek (red dots) dat de batterij niet snel leeg zal raken. Er zijn er veel die een enorme batterijduur van duizenden uren hebben, deels door bewegingsdetectie aan- en uitschakelschema's en betere verlichting. Daarom maak ik me geen zorgen over optiek die alleen op batterijen werkt op bereikspecifieke geweren (degenen die alleen zouden worden gebruikt als het de enige was die overbleef). Je hebt nog steeds het probleem dat optiek bedekt raakt met vuil of iets gemakkelijker breekt dan ijzer.
Eens. Holosun heeft het de laatste tijd ook geweldig gedaan met de batterijduur en duurzaamheid van hun red dot optiek. Ik heb er 4. Ik laat ze allemaal uitgeschakeld als ze liggen, maar ik heb nog nooit een wapen opgepakt, de optiek aangezet en een lege batterij aangetroffen. De enige optiek waarvan ik de batterijen heb moeten vervangen, zijn RMR's die constant "aan" blijven... maar zelfs die hebben bij lage vermogensinstellingen een lange batterijduur. Ik ga voor een LPVO met een geëtst dradenkruis en een red dot center om te testen op mijn 16" BCM ELW Upper.

#25 ·
Vroeger zette ik BUIS op mijn geweren. Maar nu sla ik het over. Ik gebruik een 1x prisma of een 1-6x LVPO. Zelfs als de batterij leeg is, heb ik een geëtst dradenkruis. En als ik een offset vizier zou gebruiken, zou ik een reflexvizier gebruiken.

#27 ·
Ik zette vroeger BUIS op mijn geweren. Maar nu sla ik het over. Ik gebruik een 1x prisma of 1-6x LVPO. Zelfs als de batterij leeg is, heb ik een geëtst dradenkruis. En als ik een offset vizier zou gebruiken, zou ik een reflexvizier gebruiken.
Ik zette vroeger BUIS op mijn geweren. Maar nu sla ik het over. Ik gebruik een 1x prisma of 1-6x LVPO. Zelfs als de batterij leeg is, heb ik een geëtst dradenkruis. En als ik een offset vizier zou gebruiken, zou ik een reflexvizier gebruiken.
Mijn SCAR 17 heeft een 2.5 X 10 Nightforce met een RMR Offset, mijn 18" Daniel Defense V7 Pro gebruikt een Vortex Viper Gen 1 2.5 X 10 X 44 met een Holosun 503GU op een Offset. Beide dragen nog steeds BUIS.

#47 ·
Drie van mijn AR's hebben een vizier en buis. Eén heeft een draagbeugel en een voorkant A2.
"Twee is één en één is geen". Alles kan falen.
Voor de geweren die al een FSGB hebben, zet ik een opklapbaar vizier achteraan. Logisch, want er is al een ijzeren korrel. De uitzondering is de 20" die een pic-rail draagbeugel heeft en verder niets. Tenminste tot ik hem omwissel voor een A2 bovenontvanger.

Image

Image

#32 ·
Ik heb ze altijd. Geen echte nadelen, alleen maar voordelen.
View attachment 1257302
Ik ben dol op de Badger Mount. Ik heb er gisteravond een besteld met een J Arm om een T1/T2 Type Micro Red Dot met offset te gebruiken. Ik koos dezelfde kleur, 1,70 hoogte om de Vortex Viper PST Gen 2 1 X 6 te gebruiken die ik net besteld heb... Vrolijk kerstfeest voor mij LOL

#35 ·
Ik heb Trijicon, Aimpoint, Holosun, Sightmark en goedkope varianten voor verschillende RDS. Ik heb AR's met alleen ijzeren vizieren (hoewel ik een voorkeur heb voor Diamondhead, heb ik verschillende gerespecteerde merken ijzeren vizieren). Ik heb onlangs drie AR's aan mijn zoon gegeven, een had geen vizieren (mijn fout), een had een MRO en ijzeren vizieren en de AR-10 een Trijicon Accupoint (ongeveer $1100 alleen voor de scope).

#37 ·
Ik heb Trijicon, Aimpoint, Holosun, Sightmark en goedkope versies voor verschillende RDS. Ik heb AR's met alleen Irons (hoewel ik de voorkeur geef aan Diamondhead, heb ik verschillende gerespecteerde merken Irons). Onlangs heb ik drie AR's aan mijn zoon gegeven, een had geen vizieren (mijn fout), een had een MRO en Irons en de AR-10 een Trijicon Accupoint (ongeveer $1100 alleen voor de scope).

Van mijn vele overgeblevenen heb ik een allegaartje, ik moet gewoon meer schieten.
Op mijn "reach out and touch someone" geweren gebruik ik 2 X 10 (een Nightforce en een Vortex Razor). Al mijn korte afstandsgeweren gebruiken Holosun Red Dot 503CUs. Ik vind het geweldig dat ik kan overschakelen naar een enkele stip of naar de EOTECH "donut of death" als ik wil. Met mijn ouder wordende ogen experimenteer ik en kijk ik of het voordelig is om over te stappen op een LPVO. Ik kijk naar voor- en nadelen zoals oogafstand, gewicht, duurzaamheid, etc.