Ja, ik heb vijf aftermarket connectoren getest in mijn G43:
1) Ghost Edge
2) Double Diamond (NP3 plated)
3) TTI connector
4) NP3 plated Glock OEM " - " connector verkocht door Overwatch
5) Overwatch "OP -" connector (NP3 plated), die ik recentelijk heb getest.
[Ik gebruikte een fabrieksvoorraad " - " connector met een "¢25 polish job als basis om die aftermarket connectoren mee te vergelijken.]
De procedure was nogal informeel en eenvoudig (omdat ik geen formeel experiment deed). Ik probeerde elk van die connectoren in mijn G43 en vuurde minstens 1K patronen af over een periode van een paar maanden en oefende mijn routine drills. (Ik plaatste mijn eerdere resultaten elders…)
Eerst pakte ik mijn Layman digitale trekkergauge en probeerde ik het gemiddelde te nemen van 5 metingen van het trekkersgewicht met elke connector. Maar om de een of andere reden kon ik geen consistente metingen krijgen en was de variabiliteit te hoog om de metingen betrouwbaar te maken. Dus gaf ik de meer objectieve vergelijkingen van de gemiddelde trekgewichten op, maar besloot ze heel erg te vergelijken op basis van mijn subjectieve perceptie van hoe elke connector aanvoelt in mijn specifieke G43 tijdens het daadwerkelijk doorlopen van mijn reguliere drill. De reden dat ik zoveel patronen met de connector heb afgevuurd, is om er zeker van te zijn dat die connectoren geen betrouwbaarheidsproblemen veroorzaken, wat geen van hen deed.
Merk op dat de NP3 plated OEM " - " connector is getest met zowel de std. trekkerveer als de NY trekkerveer (die ik nu in mijn G43's gebruik); en de Overwatch "OP - " connector is alleen getest met de NY trekkerveer. Alle andere connectoren werden getest met de standaard trekkerveer in het pistool.
Verder merk op dat ik slechts één monster van elk van die connectoren heb getest. Als zodanig kan er al dan niet veel generaliseerbaarheid zijn van mijn resultaten naar een andere individuele G43 of andere individuele connectoren van dezelfde soort.
Dat gezegd hebbende, hier zijn de resultaten van mijn tests:
1. Ghost Edge connector. (Mijn minst favoriete van allemaal.)
Deze connector gaf me de lichtste trek van alle connectoren die ik heb getest; maar gaf me ook de meest papperige break, wat ik helemaal niet leuk vond. Ik voelde ook dat het trekgewicht met deze connector (met de std. trekkerveer) een beetje te licht was voor mijn smaak. De stalen plaat waar het van is gemaakt, lijkt veel dunner te zijn dan die van de OEM connector, Overwatch of TTI connector.
2. Double Diamond connector (NP3 plated). (Mijn op een na minst favoriete van allemaal.)
Dit is de op een na lichtste connector van allemaal met een redelijk fatsoenlijke break. Het is niet zo licht of zo papperig als de Ghost Edge connector, maar de trek is nog steeds lichter dan de Overwatch "OP - " TTI of gepolijste OEM " - " connector, en de break is een beetje papperig….
3. TTI connector. (Een van mijn favorieten.)
Dit is de derde of vierde lichtste van de vijf die ik heb getest, met slechts een zeer kleine vermindering van het trekgewicht, zo niet, van de gepolijste fabriek " - " connector. Break is net zo scherp als de NP3 plated OEM " - " connector hieronder. De stalen plaat waar deze connector van is gemaakt, is net zo dik en solide als die van de OEM- en Overwatch-connectoren. Ik vond deze connector het op een na beste van alle connectoren. Maar ik kon het verschil in gevoeld trekgewicht tussen deze connector en de NP3 plated of gepolijste OEM " - " connector niet echt zien.
4. Glock OEM " - " connector NP3 plated door Overwatch (Een van mijn favorieten.)
Zowel de trekker als de break voelen veel aan als de standaard " - " connector met een ¢25 polish job. Zo niet, dan voelt de trekker iets soepeler aan dan de gepolijste standaard "-" connector. Ik vond deze connector net zo goed als de TTI connector. Merk op dat dit in wezen een Glock OEM-onderdeel is dat een premium NP3-coating heeft, wat het grootste voordeel van deze connector is. Als het hebben van de OEM-connector in je Glock erg belangrijk voor je is vanwege aansprakelijkheidsoverwegingen (of vanwege G.A.P of G.A.D.S.

), dan is dit ten zeerste aan te bevelen. Ik gebruikte deze het langst totdat ik onlangs de Overwatch "OP - " NP3 plated connector heb getest.
5. Overwatch "OP - " NP3 plated (Mijn keuze!)
Zowel de trekker als de break voelen net zo aan als de hierboven genoemde TTI of NP3 plated OEM " - " connector. Deze connector voelt echter een tikje soepeler aan dan beide, terwijl hij toch dezelfde zeer scherpe break geeft. Dit is ook een goedkoper alternatief voor de NP3 plated OEM " - " connector die Overwatch ook verkoopt. Ik vind de manier waarop deze connector aanvoelt in mijn G43 het beste - zeer soepel en zeer scherp, en helemaal niet papperig. Gewoon perfect trekkergevoel zonder de trek merkbaar lichter te maken zoals Ghost Edge of DD connector. Vanwege de soepelheid voelt de trekker zelfs een haar lichter aan dan de TTI of de standaard connector, hoewel ik het niet zeker weet…
Momenteel gebruik ik de Overwatch "OP - " connector en de NY trekkerveer in een van mijn G43's en de NP3 plated OEM "-" connector met de NY veer in de andere G43…
Zoals je kunt zien, ben ik NIET echt geĂŻnteresseerd in het lichter maken van de trekker van mijn G43's dan het fabrieksstd. trekgewicht. Sterker nog, ik gebruik de NY trekkerveer in beide van mijn G43's, zodat het trekgewicht zwaarder zou moeten zijn dan de fabrieksstandaardconfiguratie. Waar ik hier echt naar op zoek ben, is de soepelheid van de trek en de scherpte van de break. Ik denk dat ik heb gevonden wat ik echt leuk vind door de Overwatch "OP - " connector en de NY trekkerveer te combineren.
Zoals altijd, YMMV.