Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!
Ik weet niet, plaats delicten van moorden liggen bezaaid met .22s, het lijkt me dat een .22LR je ziel van je lichaam kan scheiden. 😜Weer een product dat uitsluitend is ontworpen om sukkels van hun geld te scheiden.
“Maar muh gelei!” 🤪
Ik ben blij dat CCI werkt aan .22 LR in een poging om het te optimaliseren voor verdediging uit een korte pistoolloop - om het beste te halen uit een relatief zwakke defensieve patroon. Ik ben onder de indruk van de expansie; ik denk alleen niet dat dit "Het Antwoord" is vanwege de ietwat gebrekkige penetratie. Ik zou graag willen zien of ze het een beetje kunnen tweaken.Jeetje. Ik dacht dat er als forum voor discussies over vuurwapens lof zou zijn voor de vele keuzes die we in dit land hebben met betrekking tot zowel vuurwapens als munitietypes, maar in plaats daarvan lezen veel van de reacties in deze thread alsof ze zijn geschreven door een groep verwende ettertjes uit groep 6.
Ik wou dat het niet zo was, maar ik "snap het" wel, aangezien de meeste mensen randvuurpatronen inferieur vinden aan centerfire voor alles, inclusief zelfverdediging. Welnu, .22LR is niet wat normaal gesproken wordt overwogen of gekozen voor zelfverdediging, maar .50BMG ook niet; alles heeft een doel, waarbij sommige in de multifunctionele rol vallen, en die dat wel doen, worden allemaal binnen redelijkheid gekozen. Zou ik .22LR kiezen voor verborgen dragen/zelfverdediging? Of om een hert op 500 meter te schieten? Nee, maar ik heb een .22 als back-up gedragen; het kan voor dergelijke doeleinden worden gebruikt, hetzij vanwege de huidige behoefte ("Ik heb mijn 9mm Glock naar de Mothership gestuurd, en deze .22 is alles wat ik heb..."), of misschien de fysieke beperkingen van een individu ("Op 74-jarige leeftijd is mijn handkracht zwak en deze .22 is het enige dat ik kan vasthouden terwijl ik schiet...").
In plaats van dingen af te kraken waar men mogelijk **geen huidig gebruik of doel voor heeft, denk ik dat we dankbaar moeten zijn en onszelf gelukkig moeten prijzen dat we zoveel keuzes hebben.
**In het verleden had ik nooit gebruik voor iets dat in .22LR was gekamerd - dat was pas later in het leven toen ik werd getroffen door ernstige RA; nu schiet ik alleen nog maar .22LR suppressed, waar ik erg dankbaar voor ben om te hebben.
Ik heb er geen probleem mee om >1.000# vee neer te halen met een simpele ronde neus randvuur met een enkel schot. De enige keren dat ik problemen heb gezien met 22 die de klus niet klaarden, was vanwege een gebrek aan penetratie, dus dat is het laatste wat ik zou opgeven.Eens met DrewBone... Ik zou doorgaans geen .22lr kiezen voor verdedigingsdoeleinden, maar soms wordt die keuze gemaakt voor mensen buiten hun controle. In dat geval verwelkom ik elke vooruitgang die met .22lr munitie kan worden geboekt.
67 jaar oud met een .22 revolver die zich verdedigde tegen twee (2) indringers, een met een shotgun, met als resultaat dat beide indringers dood waren.…dan is er de echte wereld.
![]()
Police: Daughter killed Pa. mom with shotgun after decadeslong feud
Police say Roberta, 64, answered the door, and cried out something like "Oh my God, they have guns!" before her daughter shot her at point-blank range.www.pennlive.com
Je zou beter af zijn met een Keltec PMR-30 .22 Magnum geladen met FMJ dan dit crap Uppercut in je SIG P322 te laden.Misschien een roterend magazijn hiervan laden en stansen - de een na de ander.
Ik begrijp de argumenten voor en tegen, maar ik denk serieus dat mijn P322 met een demper en twee 25-schots magazijnen op mijn nachtkastje de indringers een slechte nacht zou bezorgen.
Dit is allemaal interessant.
Kunt u mij vertellen hoeveel patronen u ongeveer met deze munitie door de Glock 44 heeft gejaagd? Ik heb een familielid dat dit voor zelfverdediging wil en ik vraag me af hoe betrouwbaar het is. Bedankt
Ik bezit geen Glock 44 en heb er ook nog nooit mee geschoten.Kunt u mij vertellen hoeveel rondes met deze munitie u ongeveer door de Glock 44 hebt gehaald? Ik heb een familielid dat dit voor zelfverdediging wil en ik vraag me af hoe betrouwbaar het is. Dank u
Welnu, de ene is center fire en de andere is rimfire.zo ongeveer gelijk aan 9mm.......![]()
snelheid zal zeer hoog zijn (de 22 plinkster video die ik heb bekeken zei iets in de orde van 1600 fps.) ver in supersonisch gebied, waardoor de demper in hoge mate wordt beperkt.Ik heb een aantal ongedierte in onze tuin bestreden met CCI suppressor 45g bij 970fps uit een CZ grendelgeweer met een demper en vind de penetratie geweldig, maar de weglopers zijn meer geweest dan ik prettig vind. Ik heb ook de CCI Quiet 40ga en 710fps geprobeerd en ontdekte dat noch penetratie noch snelheid de klus klaarden.
Ik wil een subsonische patroon door een demper krijgen met grotere expansie en voldoende snelheid en misschien voldoet deze Upper Cut met 32g bij 950fps aan de behoefte met een sterk verbeterd kogeltype en wat eruitziet als een geweldige expansie. Ik denk dat het interessant zal zijn om de snelheid hiervan te chronograferen om te zien wat het laat zien als het door een geweer wordt geschoten. Ik denk dat het een paar dozen waard is als het beschikbaar komt.