Glock Talk banner
  • Notice image

Glocktalk is a forum community dedicated to Glock enthusiasts. Come join the discussion about Glock pistols and rifles, optics, hunting, gunsmithing, styles, reviews, accessories, and more!

22 Plinkster: CCI UPPERCUT - 22LR Zelfverdediging Pistoolmunitie

10K views 69 replies 34 participants last post by  yugorifle  
#1 ·
#2 ·
Dat heb ik eerder gezien, ziet er goed uit voor een .22LR....om eerlijk te zijn, erg goed.

#17 ·
Jeetje. Ik dacht dat er als forum voor vuurwapendiscussie lof zou zijn voor de vele keuzes die in dit land voor ons beschikbaar komen met betrekking tot zowel vuurwapens als munitietypes, maar in plaats daarvan lezen veel van de antwoorden in deze thread alsof ze zijn geschreven door een groep verwende ettertjes uit groep 6.

Ik wou dat het niet zo was, maar ik 'snap het' wel, aangezien de meeste mensen randvuurpatronen inferieur vinden aan centraalvuurpatronen voor alles, inclusief zelfverdediging. Welnu, .22LR is niet wat normaal gesproken wordt overwogen of gekozen voor zelfverdediging, maar .50BMG ook niet; alles heeft een doel, waarbij sommige in de multifunctionele rol vallen, en degenen die dat wel doen, worden allemaal redelijkerwijs gekozen. Zou ik .22LR kiezen voor verborgen dragen/zelfverdediging? Of om een hert op 500 meter te schieten? Nee, maar ik heb een .22 als back-up gedragen; het kan voor dergelijke doeleinden worden gebruikt, hetzij vanwege de huidige behoefte ('Ik heb mijn 9 mm Glock naar het Moederschip gestuurd, en deze .22 is alles wat ik heb...'), of misschien de fysieke beperkingen van een individu ('Op 74-jarige leeftijd is mijn handkracht zwak en deze .22 is het enige dat ik kan vasthouden terwijl ik schiet...').

In plaats van dingen af te kraken waar men mogelijk **geen huidig gebruik of doel voor heeft, denk ik dat we nog steeds dankbaar moeten zijn en onszelf gelukkig moeten prijzen met zoveel keuzes.

**In het verleden had ik nooit behoefte aan iets dat in .22LR was gekamerd - dat was pas later in het leven toen ik werd getroffen door ernstige RA; nu is .22LR onderdrukt alles wat ik schiet, waar ik erg dankbaar voor ben om te hebben.

#30 ·
Jeetje. Ik dacht dat er als forum voor discussies over vuurwapens lof zou zijn voor de vele keuzes die we in dit land hebben met betrekking tot zowel vuurwapens als munitietypes, maar in plaats daarvan lezen veel van de reacties in deze thread alsof ze zijn geschreven door een groep verwende ettertjes uit groep 6.

Ik wou dat het niet zo was, maar ik "snap het" wel, aangezien de meeste mensen randvuurpatronen inferieur vinden aan centerfire voor alles, inclusief zelfverdediging. Welnu, .22LR is niet wat normaal gesproken wordt overwogen of gekozen voor zelfverdediging, maar .50BMG ook niet; alles heeft een doel, waarbij sommige in de multifunctionele rol vallen, en die dat wel doen, worden allemaal binnen redelijkheid gekozen. Zou ik .22LR kiezen voor verborgen dragen/zelfverdediging? Of om een hert op 500 meter te schieten? Nee, maar ik heb een .22 als back-up gedragen; het kan voor dergelijke doeleinden worden gebruikt, hetzij vanwege de huidige behoefte ("Ik heb mijn 9mm Glock naar de Mothership gestuurd, en deze .22 is alles wat ik heb..."), of misschien de fysieke beperkingen van een individu ("Op 74-jarige leeftijd is mijn handkracht zwak en deze .22 is het enige dat ik kan vasthouden terwijl ik schiet...").

In plaats van dingen af te kraken waar men mogelijk **geen huidig gebruik of doel voor heeft, denk ik dat we dankbaar moeten zijn en onszelf gelukkig moeten prijzen dat we zoveel keuzes hebben.

**In het verleden had ik nooit gebruik voor iets dat in .22LR was gekamerd - dat was pas later in het leven toen ik werd getroffen door ernstige RA; nu schiet ik alleen nog maar .22LR suppressed, waar ik erg dankbaar voor ben om te hebben.
Ik ben blij dat CCI werkt aan .22 LR in een poging om het te optimaliseren voor verdediging uit een korte pistoolloop - om het beste te halen uit een relatief zwakke defensieve patroon. Ik ben onder de indruk van de expansie; ik denk alleen niet dat dit "Het Antwoord" is vanwege de ietwat gebrekkige penetratie. Ik zou graag willen zien of ze het een beetje kunnen tweaken.

#23 · (Edited)
Eens met DrewBone... Ik zou doorgaans geen .22lr kiezen voor verdedigingsdoeleinden, maar soms wordt die keuze gemaakt voor mensen buiten hun controle. In dat geval verwelkom ik elke vooruitgang die met .22lr munitie kan worden geboekt.
Ik heb er geen probleem mee om >1.000# vee neer te halen met een simpele ronde neus randvuur met een enkel schot. De enige keren dat ik problemen heb gezien met 22 die de klus niet klaarden, was vanwege een gebrek aan penetratie, dus dat is het laatste wat ik zou opgeven.

In de afgelopen drie decennia of zo zijn mensen gevallen voor de hype van expansie en hebben ze zichzelf ervan overtuigd dat het het einde van alles is... “Maar mijn YouToob-jellotests!” In werkelijkheid is het letterlijk de minst belangrijke factor. Men hoeft alleen maar wat tijd te besteden aan het jagen met pistolen (en randvuur) om zelf te zien wat het belangrijkst is.

Oefening, plaatsing en penetratie overtreffen expansie elke keer als het gaat om pistolen en randvuur.

#19 ·
Ik zal een of twee dozen ophalen als ik ze zie. Ik zal ze door mijn meest waarschijnlijke back-up, LCP II in .22lr, halen. We zullen zien hoe het schiet.

Ik heb de Punch-munitie geprobeerd. Ik weet niet meer of het 7 of 10 yards was, maar ik schoot CCI mini mags solids naar het richtpunt op het doelwit, allemaal in een cirkel van 2,5-3 inch op de roos. De Punch schoot allemaal een handbreedte onder de roos, de cirkel van 50 schoten was iets groter. Ik heb de vizieren op de LCP geverfd - helpt zeker bij het schieten op de baan.

Ik heb stingers uit de LCP geschoten en er was veel flits - herinner me de nauwkeurigheid niet. Dit was voordat ik de vizieren heb geverfd.

Ik zou geneigd zijn te denken dat de zwaardere mini mag een betere keuze zou zijn, maar wat weet ik - misschien is deze nieuwe munitie een goede optie.

#26 ·
Mijn vrouw heeft problemen met haar handen en .22 LR is tegenwoordig haar enige optie voor een pistool.
Haar favoriete .22 is een Ruger SR22, omdat ze die kan bedienen en zonder pijn kan schieten.
Deze nieuwe CCI-ladingen kunnen de defensieve kracht van haar kleine Ruger enigszins vergroten, mocht ze die ooit op die manier moeten gebruiken. Wat ik hoop dat nooit nodig zal zijn.

#27 ·
Ik ben altijd geamuseerd als mensen slecht praten over beschoten worden met een .22 kaliber kogel. Heb je er ooit over nagedacht om gestoken te worden met een kruiskopschroevendraaier, wat dacht je van een die met 900 voet per seconde reist?
Ik geloof dat het als een ***** pijn zou doen en de houding van 90% van de mensen die ermee beschoten zijn, zou veranderen, en nu brengen een aantal fabrikanten ook kogels uit die zich UITBREIDEN.
Ik geef toe, ik draag over het algemeen een Hellcat of Shield plus, maar de keren dat ik gedwongen word om mijn NAA Pug te dragen geladen met Punch-munitie, voel ik me niet onderbewapend.

#38 ·
#34 ·
Misschien een roterend magazijn hiervan laden en stansen - de een na de ander.

Ik begrijp de argumenten voor en tegen, maar ik denk serieus dat mijn P322 met een demper en twee 25-schots magazijnen op mijn nachtkastje de indringers een slechte nacht zou bezorgen.

Dit is allemaal interessant.
Je zou beter af zijn met een Keltec PMR-30 .22 Magnum geladen met FMJ dan dit crap Uppercut in je SIG P322 te laden.

#42 ·
Ik heb een aantal ongedierte in onze tuin bestreden met CCI suppressor 45g bij 970 fps uit een CZ grendelgeweer met een demper en vind de penetratie geweldig, maar de uitloop is meer geweest dan ik prettig vind. Ik heb ook de CCI Quiet 40ga en 710fps geprobeerd en ontdekte dat noch de penetratie noch de snelheid de klus klaarde.

Ik wil een subsonische patroon door een demper krijgen met grotere expansie en voldoende snelheid en misschien voldoet deze Upper Cut met 32g bij 950fps aan de behoefte met een sterk verbeterd kogeltype en wat eruitziet als een geweldige expansie. Ik denk dat het interessant zal zijn om de snelheid hiervan te chronograferen om te zien wat het laat zien wanneer het door een geweer wordt geschoten. Ik denk dat het een paar dozen waard is als het beschikbaar komt.

#43 ·
Ik heb een aantal ongedierte in onze tuin bestreden met CCI suppressor 45g bij 970fps uit een CZ grendelgeweer met een demper en vind de penetratie geweldig, maar de weglopers zijn meer geweest dan ik prettig vind. Ik heb ook de CCI Quiet 40ga en 710fps geprobeerd en ontdekte dat noch penetratie noch snelheid de klus klaarden.

Ik wil een subsonische patroon door een demper krijgen met grotere expansie en voldoende snelheid en misschien voldoet deze Upper Cut met 32g bij 950fps aan de behoefte met een sterk verbeterd kogeltype en wat eruitziet als een geweldige expansie. Ik denk dat het interessant zal zijn om de snelheid hiervan te chronograferen om te zien wat het laat zien als het door een geweer wordt geschoten. Ik denk dat het een paar dozen waard is als het beschikbaar komt.
snelheid zal zeer hoog zijn (de 22 plinkster video die ik heb bekeken zei iets in de orde van 1600 fps.) ver in supersonisch gebied, waardoor de demper in hoge mate wordt beperkt.
Ik zou u willen overwegen de CCI segmented subsonic HP of Eley subsonicHP
zelfs de goede oude CCI standard (standaardsnelheid is in wezen een synoniem voor subsonisch - bijna alle munitie met standaardsnelheid ligt in het subsonische bereik - toen dempers zo populair werden, begonnen bedrijven de trendy subsonische labeling te gebruiken om de verkoop te bevorderen!) In veel gevallen is de subsonische solide 40 grain munitie van een merk precies hetzelfde als hun munitie met standaardsnelheid in een andere doos!
Met de hoogwaardige Europese munitie krijg je de neiging om aanzienlijk betere nauwkeurigheid te krijgen (zodra je de munitie hebt gevonden die je wapen het beste schiet - voor een CZ zou ik SK of Lapua aanraden) en het verbeteren van de precisie schotplaatsing kan vaak een groter verschil maken bij het snel doden dan meer kracht