close

Privacy guaranteed - Your email is not shared with anyone.

Welcome to Glock Talk

Why should YOU join our Glock forum?

  • Converse with other Glock Enthusiasts
  • Learn about the latest hunting products
  • Becoming a member is FREE and EASY

If you consider yourself a beginner or an avid shooter, the Glock Talk community is your place to discuss self defense, concealed carry, reloading, target shooting, and all things Glock.

The Wilson Patriot Elite

Discussion in '1911 Forums' started by Nakanokalronin, Feb 10, 2011.

  1. Nakanokalronin

    Nakanokalronin JMB & MTK

    3,882
    46
    May 13, 2008
    Last edited: Feb 10, 2011

  2. bac1023

    bac1023

    102,342
    2,706
    Sep 26, 2004
    PA
    Nice.

    I'm not a big fan of case colored 1911s, but that looks good.
     
  3. R0CKETMAN

    R0CKETMAN NRA MEMBER

    1,063
    4
    Dec 19, 2007
    SECONUS in HARD TARGET
    Case colored should stay on shotguns. Maybe it will grow on me.
    No thanks on the V MSH
    No thanks on the bb
    I like the rest of it.
     
  4. Rinspeed

    Rinspeed JAFO

    9,942
    551
    Feb 28, 2001
    NY
    That fugly rear sight doesn't go with the finish very well. :dunno:
     
  5. Officer's Match

    Officer's Match S.R.D. v

    5,574
    754
    Jun 22, 2007
    Lancaster, Ohio
    I don't care for the FS checkering, reminds me of a PT1911.
     
  6. I do have to admit, the muzzle looks damn nice, and so does the special cap for the recoil spring.
     
  7. JBaird22

    JBaird22

    1,679
    0
    Nov 18, 2005
    Washington
    I'll pass. Somethings look good artificially worn. Furniture, for instance looks good "distressed" as my wife would say. That gun looks like it was left out in the rain to rust. Now give me one that is duracoated or parked and I am in.
     
  8. TKR Reptiles

    TKR Reptiles Thread Killer

    924
    0
    Oct 19, 2010
    Norman, OK
    That is a sweet looking pistola...I wasn't a Wilson fan for the longest time, but I am really starting to like them a lot lately...

    Those are my favorite parts!
     
    Last edited: Feb 10, 2011
  9. Ruggles

    Ruggles

    10,272
    18
    Jun 13, 2005
    Tejas
    Screw you Wilson Combat. Now stop building new model 1911s that I want!
     
  10. So are you going to change your order, again? :whistling::rofl:
     
  11. MD357

    MD357

    4,124
    11
    Jul 13, 2008
    I really dig it, except for the MSH that nobody under the age of 102 likes.
     
  12. Nakanokalronin

    Nakanokalronin JMB & MTK

    3,882
    46
    May 13, 2008
    :rofl:Yea that was another feature that kind of made me go, meh. Its like a combination of a flat MSH that sticks out like a curved one. Maybe its called a wedge MSH? I feel its something manufactures do just to be different.
     
  13. asiparks

    asiparks

    304
    0
    Sep 17, 2006
    Portland. OR
    ^ this^

    and "meh" the rest of it other than the muzzle/reverse plug treatment which is kinda nice.
     
  14. Ruggles

    Ruggles

    10,272
    18
    Jun 13, 2005
    Tejas
    :rofl:

    Nope gonna man up and keep it the same :) Wilson Tac LE :supergrin:

    Maybe next year.........
     
  15. rsxr22

    rsxr22

    2,733
    0
    Feb 25, 2009
    Youngstown, OH
    Duracoated or Park'd? Really???

    There are SOO many better finishes out there to choose from. DC is a little stronger when it is baked to cure, but still inferior to KG or NIC. Parkerizing is an ok finish for rust, but rubs off fairly quickly when using a holster.